Avatar billede llslipknotll Nybegynder
29. juli 2006 - 15:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjern en plet på trøjen

Heey

Jeg har fået en eller anden fplet på min Wesc trøje der er nogen der siger det er en fedtplet men jeg ved det ikke og jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre for og få den væk??
- Nogenn der ved noget om hvad man kan gøre?
Avatar billede old-faithful Praktikant
29. juli 2006 - 15:26 #1
Jeg går ud fra at det ikke går af i almindelig vask.

Det ville være en del lettere, hvis man vidste hvad det var, men se evt. en side som denne:
http://www.chemistry.co.nz/stain_frame.htm
Avatar billede t.thoft Nybegynder
29. juli 2006 - 15:30 #2
Opvaskemiddel kan faktisk taget meget, ved ikke om du har prøvet det.....og kan selvfølgelig heller ikke garantere at det hjælper.

Har selv prøvet at få madolie og fedtpletter på tøjet.....drypper lige noget opvaskemiddel på og måske lader det lægge nogle min. og så ellers bare  vaskemaskinen.....og væk var det.

Håber du finder noget der kan fjerne det ;o)
Avatar billede prom Nybegynder
29. juli 2006 - 17:09 #3
Prøv værktøjet "Healing Brush" i PhotoShop ;)
Avatar billede llslipknotll Nybegynder
29. juli 2006 - 21:02 #4
old> Tak for din komm, kan bruges men giver thoft point
thoft> ind som svar
prom> Haha
Avatar billede t.thoft Nybegynder
29. juli 2006 - 22:47 #5
Håber det virker ;o)
Avatar billede lyngelarsen Nybegynder
29. juli 2006 - 23:56 #6
Matas hae en lille dåse med natriumdihionit (Affarver!). Virker fint - ihvertfald til vores pletter på en hvid t-shirt!
Avatar billede x-lars Novice
31. juli 2006 - 10:02 #7
Hvis det er gamle pletter, altså på tøj, der har været vasket i mellemtiden, så prøv t.thoft's råd med opvaskemidlet, men læg tøjet med opvaskemidlet i en plasticpose, luk den og lad det ligge i et døgn, og vask så som normalt.

Flere gode plet-råd på: http://www.plet-rens.dk/index.php