Avatar billede overgreat Forsker
29. juli 2006 - 11:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

liste 10 rækker af gangen

<Hej

Hvordan får jeg nemmest lavet i nedenstående således, at den lister de første 10 emner, samtidigt med at der lavet frem og tilbage knapper for de 10 næste rækker?

På forhånd tak!

if ($tjeck==se){
        include("config.php");
        $db = mysql_connect($server, $user, $pass);
        mysql_select_db($database, $db);
        $foresp = mysql_query("SELECT nyheder_basis.id, nyheder_basis.titel, nyheder_basis.tekst, nyheder_basis.ang, nyheder_basis.fra, nyheder_fra.fra, nyheder_ang.ang FROM nyheder_basis, nyheder_fra, nyheder_ang WHERE nyheder_basis.fra = nyheder_fra.id AND nyheder_basis.ang = nyheder_ang.id ORDER BY id DESC ");
        while ($data = mysql_fetch_row($foresp)){
echo '<tr>';
echo '<td><center>' . $data[0] . '</center></td>';
echo '<td><center>xxx /
<br>xxx</center></td>';
echo '<td><center>' . $data[5] . ' /
<br>' . $data[6] . '</center></td>';
echo '<td>' . $data[1] . '</td>';
echo '<td>' . $data[2] . '</td>';
echo "<tr valign='top'>
<td colspan='5'><hr width='675'></td>
</tr>";
        }
Avatar billede albi Nybegynder
29. juli 2006 - 14:41 #1
Du kan bruge LIMIT $fra,$til til sidst i din mysql foresp.... og frem/tilbage knapperne skal så bare laves med link til siden og ?fra=1&til=10... hvor de så bliver 10 større/mindre for hver gang.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
29. juli 2006 - 14:42 #2
Det er nu LIMIT $fra,10, da det sidste tal angiver hvor mange der skal listes, ikke hvilken række den skal slutte ved.

*går igen*
Avatar billede albi Nybegynder
29. juli 2006 - 14:45 #3
ja... fandt jeg lige ud af da jeg prøvede efter :)
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2006 - 17:30 #4
Og så skal man bare huske at rækkerne nummereres fra 0, så på den første side skal $fra altså være 0, og ikke 1.
Avatar billede overgreat Forsker
30. juli 2006 - 22:03 #5
Jeg er nu alligevel lidt vaklende, hvordan jeg blandt andet finder antallet af rækker... således at jeg ved hvor mange links jeg skal lave.

Hvordan ser det ud i praksis... hvis man skulle lave noget i stil med ekspertens liste over fundne emner ved søgning.

Jeg giver gerne nogle ekstra point, hvis det kræver ekstra udfordringer....
Avatar billede albi Nybegynder
01. august 2006 - 19:33 #6
måske noget i stil med:

<?
if ($tjeck==se){
        include("config.php");
        $fra=$_GET['fra'];
        if($fra=""){
        $fra='0';
        }
        $prside=10;
        $db = mysql_connect($server, $user, $pass);
        mysql_select_db($database, $db);
        $foresp = mysql_query("SELECT nyheder_basis.id, nyheder_basis.titel, nyheder_basis.tekst, nyheder_basis.ang, nyheder_basis.fra, nyheder_fra.fra, nyheder_ang.ang FROM nyheder_basis, nyheder_fra, nyheder_ang WHERE nyheder_basis.fra = nyheder_fra.id AND nyheder_basis.ang = nyheder_ang.id ORDER BY id DESC LIMIT $fra,$prside");
        while ($data = mysql_fetch_row($foresp)){
echo '<tr>';
echo '<td><center>' . $data[0] . '</center></td>';
echo '<td><center>xxx /
<br>xxx</center></td>';
echo '<td><center>' . $data[5] . ' /
<br>' . $data[6] . '</center></td>';
echo '<td>' . $data[1] . '</td>';
echo '<td>' . $data[2] . '</td>';
echo "<tr valign='top'>
<td colspan='5'><hr width='675'></td>
</tr>";
        }
$antalemner=mysql_fetch_row($foresp);
$antalsider= $antalemner/$prside;

for($i=0;$i<$antalsider;$i++){
$side=$i+1;
$fra=$i*$prside;

echo '<a href="siden.php?fra='.$fra.'">'.$side'</a>';
}

??
Avatar billede overgreat Forsker
02. november 2008 - 13:14 #7
Hej Albi... vil du sende et svar.
Avatar billede overgreat Forsker
20. oktober 2011 - 20:10 #8
jeg lukker