Avatar billede dingkee Nybegynder
13. maj 2001 - 13:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Minus i sql sætning

Jeg skal have minuset et tal i en sql sætning:
strSQL = \"update mailingliste set sendt=sendt-\"&koster&\" where id = \" & id

Jeg ved ikke rigtig hvad fejlen er i sætningen.

Koster hentes fra den forgående side
Avatar billede brian Nybegynder
13. maj 2001 - 13:06 #1
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open = \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"databasenavn.mdb\")
Set RS = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
strSQL = \"Select * From mailingliste WHERE ID=\" & Sesson(\"ID\")
RS.Open strSQL, Conn, 1, 2
RS(\"Sendt\")=RS(\"Sendt\")-Session(\"Koster\")
RS.Update
RS.Close
Set RS = Nothing
Avatar billede dingkee Nybegynder
13. maj 2001 - 13:11 #2
Så får jeg fejl i denne linie:
RS.Open strSQL, Conn, 1, 2
Dette er fejlen:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression \'ID=\'.
Avatar billede dingkee Nybegynder
13. maj 2001 - 13:25 #3
Nu har jeg fået den fejl væk, men der bliver altså ikke minuset noget
Avatar billede dingkee Nybegynder
13. maj 2001 - 13:45 #4
Jeg fik lavet det på en lidt anden måde.
Her kommer den:
Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
strSQL = \"SELECT * FROM mailingliste WHERE id = \"& Session(\"login\")
rs.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

      rs(\"Sendt\") = Request.form(\"Sendt\")-Request.form(\"Koster\")
      rs.Update
      rs.close
Avatar billede brian Nybegynder
13. maj 2001 - 13:46 #5
hvor kommer koster fra ?
en anden side ? så skal Session(\"Koster\") bruges, men hvis det kommer fra en form skal request.form(\"koster\") bruges og endelig hvis du selv har erklæret variablen og det er på samme side skal du bare bruge koster
Alt sammen selvfølgelig i linien
strSQL = \"Select * From mailingliste WHERE ID=\" & Sesson(\"ID\")

Avatar billede brian Nybegynder
13. maj 2001 - 13:47 #6
Jamen selv tak for hjælpen - det var rart jeg kunne hjælpe med at give dig selv lidt point !!