Avatar billede axkris Nybegynder
13. maj 2001 - 12:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ret post i Access

Hjælp, jeg er kørt fast! Jeg forsøger at opdatere min Access-database med data fra en form. Det er en rettelse af posten.

Jeg får fejlmelding: \"Programmet har anmodet om en handling på et objekt, som har en henvisning til et lukket eller ugyldigt forbindelsesobjekt.\"

Min kode ser sådan ud:

<%
  \' Set Strings: data fra inputforman!
  strFirstname = Trim(Request.Form(\"firstname\"))
  strEmail = Trim(Request.Form(\"email\"))

Dim strQuery, SearchDB, SearchRS
Set SearchDB=Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
SearchDB.Mode=adModeReadWrite
SearchDB.Open(\"PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=\" + Server.MapPath(\"/db/form.mdb\"))

strQuery=\"SELECT * FROM form WHERE email=\'\" & strEmail & \"\'\"
strQuery=strQuery + \",\" + \"SearchDB, adOpenStatic, adLockPessimistic\"

Set SearchRS=Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
SearchRS.Open(strQuery)

SearchRS(\"firstname\")=strFirstname
SearchRS.Update
%>
Avatar billede brian Nybegynder
13. maj 2001 - 13:01 #1
Prøv :

Dim strFirstname, strEmail
strEmail=Request.Form(\"Email\")
strFirstname=Request.Form(\"Firstname\")
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open = \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"\\db\\form.mdb\")
Set RS = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
SQL = \"Select * From Tabelnavn(form???) WHERE email=\'\" & strEmail & \"\'\"
RS.Open SQL, Conn, 1, 2
RS(\"Firstname\")=strFirstname
RS.Update
RS.Close
Set RS = Nothing
Avatar billede axkris Nybegynder
13. maj 2001 - 13:08 #2
Det prøvede jeg. Nu kommer meldingen:
Objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode: \'Conn.Open\'
Avatar billede axkris Nybegynder
13. maj 2001 - 14:08 #3
Derpå udskiftede jeg:
Conn.Open = \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"\\db\\form.mdb\")

med:
Conn.Open(\"PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=\" + Server.MapPath(\"/db/form.mdb\"))

.. og så virkede Brians forslag. Tak.