Avatar billede per1291 Nybegynder
28. juli 2006 - 09:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan læse tekstfil fra et andet site?

Hej - denne stump kode virker i ASP:

<%
Dim fso, f, txtvar
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
filespec = Server.Mappath("/side1.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)
txtvar = f.ReadAll
Response.write txtvar
f.Close
%>

Men den forudsætter jo at side1.txt ligger på samme site som koden.
Jeg kunne tænke mig at erstatte "filespec="-linjen med en linje som denne:
filespec = "http://www.otherdomain.dk/side1.txt"

Men syntaksen er åbenbart forkert.

Hvad gør jeg? - Hilsen Per
Avatar billede killerclown Nybegynder
28. juli 2006 - 09:48 #1
Hej Per!
Tjek lige dette svar fra Medions :
http://www.eksperten.dk/spm/630531

/Killer
Avatar billede per1291 Nybegynder
28. juli 2006 - 10:06 #2
Hej Killer -

Jeg kan ikke gennemskue alle disse kodestumper. Kan du se præcis, hvad jeg bør ændre i min egen kode?

Min løsning skal kunne køres fra hjemmesiden, og ideen er at "snylte" på et fremmed RSS-feed. (Jeg har fået lov til det.) Jeg vil selv lave et script til behandling af den indlæste XML-fil. - Hilsen Per
Avatar billede killerclown Nybegynder
28. juli 2006 - 10:26 #3
Hmmm ..
Jeg er ikke sikker på, at du kan gøre det sådan, som du forsøger....
Men dette virker fint :

Den 3. nederste linie kalder funktionen med siden, der skal læses som parameter.
Det er blot her du skal ændre noget :o)

<%
Private Function GetHTMLBin(strURL)
    Dim objXMLHTTP, strReturn
    Set objXMLHTTP = server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")

    objXMLHTTP.Open "GET", strURL, False
    objXMLHTTP.Send

    GetHTMLBin = objXMLHTTP.responseBody
    Set objXMLHTTP = Nothing
End Function

Private Function BinToText(varBinData, intDataSizeInBytes) ' as String

    Dim objRs
    Const adFldLong = &H00000080
    Const adVarChar = 200

    Set objRS = CreateObject("ADODB.Recordset")

    objRS.Fields.Append "txt", adVarChar, intDataSizeInBytes, adFldLong
    objRS.Open

    objRS.AddNew
    objRS.Fields("txt").AppendChunk varBinData
    BinToText = objRS("txt").Value

    objRS.Close

    Set objRS = Nothing
End Function

html = BinToText(GetHTMLBin ("http://www.killerclown.dk/test.txt"), 35000)
response.Write(html)
%>

/Killer
Avatar billede per1291 Nybegynder
28. juli 2006 - 11:27 #4
Hej Killer !

Tusind tak. Jeg havde svært ved at se, at det skulle være nødvendigt at indlæse i Bin-format og derefter lave om til Text. Men sådan er det jo nok. Dit testeksempel virker i hvert fald, og jeg tror ikke jeg får svært ved at bruge koden.

Min brug af et eksternt RSS-feed kunne måske fortjene en senere kommentar. Så vær forberedt på denne.

Venligst læg et svar. - Hilsen Per
Avatar billede killerclown Nybegynder
28. juli 2006 - 12:00 #5
Værsgod :o)
Det kan være Medions fortjener dem mere, men får han dem bare af mig.
/Killer
Avatar billede per1291 Nybegynder
30. juli 2006 - 18:50 #6
Hej igen - ville lige fortælle hvordan det er lykkedes mig at læse et RSS-feed, og viderebringe det på min egen hjemmeside. Jeg læser B.T.'s RSS-feed "seneste nyt" vha. den foreslåede kode, idet de sidste linjer ændres til dette:

<%
txtvar = BinToText(GetHTMLBin ("http://www.bt.dk/rss/senestenyt.xml"), 35000)
txtvar = EditTekst(txtvar)
%>

Jeg bruger et Javascript til den videre redigering, men det kunne formentlig gøres vha. VBscript også:

<script type="text/javascript" language="Javascript" runat="Server">
function EditItem(Inputtekst)
{
var headline=Inputtekst.split(/<(\/?)title>/i)[1];
var tekst=Inputtekst.split(/<(\/?)description>/i)[1];
var link=Inputtekst.split(/<(\/?)link>/i)[1];
return('<b>'+headline+'</b><br>'+tekst+'..<br><a href="'+link+'">Læs videre i B.T.</a><p>');
}
function EditTekst(txtvar)
{
var S=txtvar.replace(/\s+/igm," "); /* fjerner whitespace f.eks. linjeskift */
S=S.replace(/.*?<item>/i,""); /* fjerner til og med første forekomst af <item> */
var items=S.split(/<\/item>( ?)<item>/); /* opdeler i items */
items[items.length-1]=items[items.length-1].replace(/<\/item>.*$/i,"");
S="";
for (i=0; i<items.length; i++) {S+=EditItem(items[i])};
return(S);
}
</script>

I min html-kode indføjer jeg denne linje:

<% =txtvar %>

Hilsen Per
Avatar billede killerclown Nybegynder
30. juli 2006 - 21:47 #7
Very nice, Per
/Killer