Avatar billede sonos Nybegynder
28. juli 2006 - 07:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Lave knap til afsendelse af email på dataadgangsside

Hejsa

Jeg vil gerne kunne sende en email til et par personer via en dataadgangsside ved et tryk på en knap eller lign. når folk har inddateret data på siden, så skal de sende en mail til adm. som oplyser om at der er nye data.

Er der nogen der kan hjælpe med det?(hvis det kan lade sig gøre)

Mvh

Sonos
Avatar billede spine Nybegynder
28. juli 2006 - 08:10 #1
er det ikke bare at lave en knap med mailto: funktion ??
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2006 - 08:11 #2
Hvis du har outlook, så se om du kan få dette til at virke:

Private Sub Command0_Click()
Dim OutL As Outlook.Application
Dim Item As MailItem
Dim Receiver As Recipient

    Set OutL = New Outlook.Application

    Set Item = OutL.CreateItem(olMailItem)

    With Item

        .Subject = "The subject"
        .Body = "This is the body of the mail - http://www.eksperten.dk"
        .FlagStatus = olFlagMarked
        '.Attachments.Add "Any attachments"

        Set Receiver = .Recipients.Add(me.NavnPåFeltMedEmailAdressse)

        If Not Receiver.Resolve Then
            .Display
        Else
            .Send
        End If
    End With

    Set Item = Nothing

End Sub

Det er en gammel kode af Terry's!~)
Avatar billede sonos Nybegynder
28. juli 2006 - 10:29 #3
Hej

Spine- det er jo det jeg ikke ved hvordan jeg gør :)

Spg- hvor sætter jeg den kode ind henne?

(Husk at det er på en dataadgangsside det skal virke, ikke i en formular)
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2006 - 11:22 #4
Eksemplet er på en knap, som hedder Command0!~)
Avatar billede sonos Nybegynder
28. juli 2006 - 11:26 #5
du bliver nødtil at forklare det lidt mere, jeg fatter ikke så meget.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2006 - 11:32 #6
Du åbner din database mens du holder shift nede. Så åbner du din dataadgangsside i designvisning. Herefter trækker du en knap fra værktøjslinien og hen hvor den skal sidde. Så trykker du cancel til guiden og højreklikker i stedet på knappen og vælger generer hændelses et eller andet. Her vælger du den nederste mulighed. Så åbner vba, og cursor står mellem en private sub og en end sub linie. Her paster du koden ind, husk at der selvfølgelig ikke skal være dobbelte "sub linier"!~)
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2006 - 11:35 #7
Hov, du skal selvfølgelig også indsætte et tekstfelt på siden, som folk kan skrive e-mail adressen i. Det er så dette felt du refererer til i koden!~)
Avatar billede sonos Nybegynder
28. juli 2006 - 11:38 #8
jeg får ikke den mulighed når jeg højreklikker
Avatar billede sonos Nybegynder
28. juli 2006 - 11:38 #9
mailen skal sendes til 2-3 faste modtagere
Avatar billede sonos Nybegynder
28. juli 2006 - 11:46 #10
det virker ikke på en dataadgangsside, jeg har lige prøvet i en formular, der får jeg den mulighed som du beskriver.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2006 - 13:33 #11
Jeg må indrømme jeg ikke rigtig har erfaring med dataadgangssider (endnu!~), men jeg kan se at du fra værktøjslinien kan trække et hyperlink over på siden og vælge e-mail adresser. Her kan du skrive din standardmeddelse om at der er opdateret og indsætte email adresser adskilt af kommaer!~)

Det er nok mit bedste bud p.t.....
Avatar billede sonos Nybegynder
28. juli 2006 - 14:41 #12
ok, jeg prøver på mandag når jeg har min pc igen.

God weekend
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2006 - 14:51 #13
I lige måde!~)
Avatar billede sonos Nybegynder
31. juli 2006 - 07:25 #14
hej spg,

Det er sådan en funktion jeg skal bruge. Men ved du om man kan få det ind i en knap istedet for at der står en tekst.
Avatar billede sonos Nybegynder
01. august 2006 - 09:09 #15
Jeg fandt ud af det, der er mulighed for at lave hyperlink med billede. så den bruger jeg.

Tak for hjælpen

Sonos
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2006 - 22:19 #16
!~)