Avatar billede riverhorse Nybegynder
27. juli 2006 - 19:17 Der er 4 kommentarer

Backup med *.bat fil

Hej med jer...
Jeg har lavet en *.bat fil til at kopiere nogle bestemte mapper til et netværks drev der er bare et problem det er at switchen /d ikke ser ud til at virke den skulle kun kopiere filer der er nyere end distinations filen men den kopiere det hele hver gang, og hvis man sammenligner filerne er de ens i data og kl. slet ???

Her har i *.baten jeg bruger:

echo off
:start
NET USE z: \\server\server
echo Tjekker om noget skal kopires fra server...!
cd C:\Documents and Settings\Jeanna\Dokumenter\Server\
xcopy /d /s /c /e /h /i /r /k /y *.* z:\
if not errorlevel 1 goto end
echo FEJL netværksdrev ikke tilsluttet...!
echo Tryk på en tast når du tror det er...!
pause 0
goto :start
:end
echo 1/3 - Done...!
NET USE y: \\server\qxl
echo Tjekker om noget skal kopires fra qxl...!
cd C:\Documents and Settings\Smirnoff\Dokumenter\Billeder\qxl\
xcopy /d /s /c /e /h /i /r /k /y *.* y:\
echo 2/3 - Done...!
echo Tjekker om noget skal kopires fra frontpage...!
cd C:\Documents and Settings\Smirnoff\Dokumenter\Mine Websteder\
xcopy /d /s /c /e /h /i /r /k /y *.* y:\frontpage\
echo 3/3 - Done...!

På forhånd tak...!

Riverhorse
Avatar billede bertelbrander Praktikant
27. juli 2006 - 20:25 #1
Her ser det ud til at virke.

Du skal nok have "" omkring stien i dine cd kommandoer da de indeholder mellemrum:
cd "C:\Documents and Settings\Jeanna\Dokumenter\Server\"

Måske er tiden ikke den samme på serveren som på windows maskinen. Det kan f.ex. ske pga. forskellige måder at håndtere sommertid. Hvilken type server er det?
Avatar billede riverhorse Nybegynder
27. juli 2006 - 21:08 #2
Det er en: Argosy HD363N altså nærmest bare et harddisk kabinet...

mvh

Riverhorse
Avatar billede bertelbrander Praktikant
27. juli 2006 - 23:23 #3
Det gør mig ikke ret meget klogere...
Får filerne den rigtige tid på haddisken?
Avatar billede riverhorse Nybegynder
29. juli 2006 - 20:22 #4
Hvis jeg tager total commander og kopiere alle filerne som jeg vil backupe og når den så siger "overskriv ?", så kan man vælge at "overskriv ældre" så kopiere den ikke én eneste fordi at mapperne er fuldstændig ens men hvis jeg så køre min backup.bat bag efter kopiere den det hele...!

Fatter det ikke...!

Riverhorse