Avatar billede enric Nybegynder
13. maj 2001 - 11:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

WHERE flere gange

Jeg har lavet denne program

Private Sub Command2_Click()
Form5.Adodc1.CommandType = adCmdText
Form5.Adodc1.RecordSource = \"select \" & Text4 & \",\" & Text5 & \",\" & Text6 _
& \",\" & Text7 & \",\" & Text8 & \",\" & Text9 & \",\" & Text10 & \",\" & Text11 _
& \",\" & Form5.Text12 & \" from nyefore where kontonr = \" & Form5.Text1.Text

for på den måde kan jeg select de felter som jeg ønsker , vel, den fungerer udmærket , men jeg vil også  give flere betingelser med Where, f.eks. KontoNr Og Dato og eventuel en tredje betingelse jeg har prøvet forskellige som & \"and Where Dato = \" & Text2
jeg har prøvet \"Where Dato \" & \"=>\" & Text2 også & \"and\" & \"Where Dato =\" etc.. etc.. men uden resultat syntax er ikke korrekt , er der nogen som kan give den korrekte Syntax???.
Avatar billede netsrac Praktikant
13. maj 2001 - 11:51 #1
eks:

from nyefore where kontonr = \" & Form5.Text1.Text & \" and dato >= \" & text2.text & \" and dato <= \" & date()
Avatar billede enric Nybegynder
13. maj 2001 - 12:18 #2
til nestrac:
Tak
Nu giver det ingen syntax fejl, men hvis jeg begrænser dato fra den 06-03-2001 komme der også fra den 01-01-2001 , dato virker ikke derfor har jeg  lavet  det lidt om.
Private Sub Command2_Click()
Form5.Adodc1.CommandType = adCmdText
Form5.Adodc1.RecordSource = \"select \" & Text4 & \",\" & Text5 & \",\" & Text6 _
& \",\" & Text7 & \",\" & Text8 & \",\" & Text9 & \",\" & Text10 & \",\" & Text11 _
& \",\" & Form5.Text12 & \" from nyefore where kontonr = \" & Form5.Text1.Text & \" and dato >=\" & Format(Text2.Text, \"mm-dd-yyyy\")
Avatar billede netsrac Praktikant
13. maj 2001 - 12:53 #3
Virker det nu eller ?
Avatar billede enric Nybegynder
13. maj 2001 - 12:56 #4
Desværre ikke
Avatar billede lkp Nybegynder
13. maj 2001 - 13:45 #5
Hej Enric

Jeg ved ikke, om dette løser dit problem, men du kan jo prøve.

I SQL kald, skal du altid - som du allerede gør - formattere datoen til engelsk dato format, men du skal også omkranse datoer med #.

Defor bliver den sidste del af dit SQL kald til:
... AND dato>=#\" & Format(Text2.Text, \"mm/dd/yyyy\") & \"#\".

Med venlig hilsen

LKP
Avatar billede enric Nybegynder
13. maj 2001 - 15:17 #6
Tak LKP
Selvfølgelig skal man  altid det, men det havde jeg glemt , jeg har givet de 30 point alligevel til Netrac fordi det var ham som fandt løsningen selv om han også  glemte det .
Men tak for hjælpen
Enric

Avatar billede lkp Nybegynder
13. maj 2001 - 15:42 #7
Hej Enric

Jeg kan næste forstå, at det løste dit problem.

Det er helt fint, at du gav pointene til netsrac, da han jo som du siger, gav dig den største del af løsningen.

Med venlig hilsen

LKP
Avatar billede enric Nybegynder
13. maj 2001 - 20:47 #8
Hej LKP
Tak skal du have nu fungerer det hele.