Avatar billede krosser Nybegynder
27. juli 2006 - 15:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rookie i sql samt special select statement

Hejsa her ses en select statement

SELECT [No_]
from tabel where [Blocked] = '0' AND [Direct Posting] = '1' AND substring([No_],1,1) = '7' and [No_] <> '711001'

Jeg vil gerne have selected værdien 999116 fr No_ feltet også. Problemer er dog at substring([No_],1,1) = '7' ikke giver mig lov til dette, kan man løse sådanne noget ? Jeg må ikke fjerne substring kriteriet.

Tak for jeres svar
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2006 - 15:21 #1
SELECT [No_]
from tabel where [Blocked] = '0' AND [Direct Posting] = '1' AND ((substring([No_],1,1) = '7' and [No_] <> '711001') OR ([No_] = '999116'))

hvis jeg har forstaaet din beskrivelse korrekt
Avatar billede krosser Nybegynder
27. juli 2006 - 15:38 #2
Smukt der virker. Hvordan får jeg givet dig points ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2006 - 15:50 #3
jeg ligger et svar
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
28. juli 2006 - 13:55 #4
Du kan bruge LEFT([No_], 1) i stedet for SUBSTRING([No_], 1, 1)

Er [Blocked] og [Direct Posting] char eller varchar eller anden tekst datatype? Det virker som om de burde være bit, og så kan du undlade plingerne:

... [Blocked] = 0 AND [Direct Posting] = 1 ....