Avatar billede morris Nybegynder
17. november 1999 - 14:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere gamepads på samme PC?

Jeg har et spørgsmål til Jer angående installation af flere joysticks/
gamepads til samme PC. Jeg har købt 2 Saitek X6-33M gadepads med alm. seriel stik til gameport. Jeg har for-
søgt at tilslutte de to gamepads til samme gameport på mit lyd-
kort via et Y-kabler, dog uden held. (Dette kunne ellers godt fung-
ere med mine 2 Logitech Wingman Extreme Digital joysticks)

Jeg vil høre om I har en løsning på dette problem.....i så fald må
I gerne vende tilbage til mig på morris@mail.tele.dk

Tak på forhånd.

Med venlig hilsen

Ulric Pedersen
Avatar billede runar Nybegynder
17. november 1999 - 14:16 #1
Det kan være en feil innstilling i Kontroll Panel, du burde sjekke denne først. Ellers så kan man jo alltids kjøpe en gameport med to tilkoblinger.
Burde ikke koste noe særlig mer enn 100-200 kroner.
Avatar billede wip13 Nybegynder
17. november 1999 - 16:55 #2
USB stik er nu også noget godt.
FIFA2000 understøtter f.eks. 1 keyboard, 1 joystick til joyst.porten og 2 USB joyst.
Avatar billede morris Nybegynder
17. november 1999 - 19:42 #3
Ideen med et kort med 2 stk. gameport vil være den bedste løsning for mig - jeg synes bare ikke at kunne finde et sådant kort i nogle butikker.

Med venlig hilsen

Ulric Pedersen
Avatar billede fatboy Nybegynder
18. november 1999 - 03:35 #4
Jeg har aldrig hørt om en sådan ting, men det lyder smart.

Det er i hvert fald ikke nogen god ide at indsætte endu et kort med een gameport. Problemet er faktisk at windows kun kan bruge een adresse til gameporten (har jeg hørt), og derfor ville jeg have beholdt de to Logitech Wingman Extreme Digital joysticks, når det nu virkede.

USB synes jeg lyder rigtig smart (hvis det virker i de spil, man vil spille).