Avatar billede mulemule Nybegynder
25. juli 2006 - 15:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fra OS 9 til OS X

Jeg har en gammel iMac, som p.t. kørere OS 9.

Jeg vil gerne lægge OS X på den, fordi jeg skal bruge Safari til at teste nogen hjemmesider, så de virker til Safari.

Kan den godt køre OS X, Det er en Imac, og der står power PC enabler 9.0.4 inbygget hukkomelse 64 mbyte, virtuel hukkomelse 284 mbyte.

Det gør ikke noget det er langsomt bare det virker.

Er der ikke noget med at man også kan lægge os x på en almindelig pc ? ? hvordan er det med det ?

Mvh
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
25. juli 2006 - 15:11 #1
Kan den godt køre OS X,
Ja.... men du bør minst have 500 ram

>  kan lægge os x på en almindelig pc

Nej...ikke så vidt jeg ved
Avatar billede mulemule Nybegynder
25. juli 2006 - 16:11 #2
Men kan den uden at man putter mere ram i ?

Bare den kan starte, og derefter starte og køre Safari er det fint.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
25. juli 2006 - 16:28 #3
burde den kunne... men tør ikke love det 100%
Avatar billede mulemule Nybegynder
25. juli 2006 - 17:18 #4
Der er nu også det med at man kan lægge det på almindelig pc, eller helst VMWARE eller  Microsoft Virtual Machine. Jeg kigger p.t. på det men det ser lidt besværligt kommando agtigt ud, måske er det ikke så svært endda.

Er der nogen der ved noget om det ?.

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2006 - 19:41 #5
"kan OS X køre på en almindelig pc?"

Der har været skrevet om emnet før her på Eksperten, så jeg nøjes med at linke til en tråd, hvor der er et par links, der informerer om emnet: http://www.eksperten.dk/spm/649534
Avatar billede egonspock Seniormester
26. juli 2006 - 02:59 #6
10.2 kræver ikke så meget, men så får du ikke den nyeste Safari
10.3 kræver minimum 128 MB RAM, og skal så opdateres til 10.3.9, og det burde kunne gøre det, men meget langsomt. Jeg mener at det eneste krav til 10.3.9 var USB-stik, men kan være forkert på den.
10.4 kræver Firewirestik og helt sikkert mindst 256 MB RAM, men køb dig dog en Mac Mini i stedet. Den behøver jo ikke engang et virusbeskyttelsesprogram og virker med alle dine PC-skærme og keyboards.
Avatar billede mulemule Nybegynder
26. juli 2006 - 11:03 #7
Jeg kigger på det. Jeg tror måske også at jeg kan instalere pear pc og køre dem inde i en Linux.
Avatar billede mulemule Nybegynder
26. juli 2006 - 19:54 #8
Ved i hvad 10.2 hedder, har den ikke et eller andet navn ligesom 10.3 hedder "panther"
Avatar billede egonspock Seniormester
29. juli 2006 - 22:33 #9
10.2 hed Jaguar, og der er forskelle både på facaden og i dybden på alle versioner af OS X. 10.5 kommer til at hedde Leopard. Bemærk at det kun er til 10.3.9 og højere at de seneste ting i Safari er med.