Avatar billede slimklatten Nybegynder
25. juli 2006 - 15:02 Der er 7 kommentarer

Deaktivere SUN java

er det muligt at kunne scripte sig til at Sun Jvm er deaktiveret i Internet exploreren f.eks en vbs fil eller noget

ved at man kan klikke på java plugin i kontrolpanelet og under applet tag support fjerne hakket fra ie ... men ville gerne kunne det fra en command-line
Avatar billede emil_ger Nybegynder
11. august 2006 - 19:06 #1
Ja det er muligt.
I registreringsdatabasen finder du:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\JavaSoft\Java Plug-in\1.5.0_06]
"UseJava2IExplorer"=dword:00000001

skift til: dword:00000000

Det må vel være det? Der skal du blot sørge for, at dit script dækker alle de versioner Java der måtte findes fra Sun ...

Lad os høre om du finder ud af noget, jeg kunne mget vel selv bruge resultatet :)
Avatar billede emil_ger Nybegynder
12. august 2006 - 11:25 #2
Edit: Det er hvis nok blot at deaktivere seneste version.
Avatar billede slimklatten Nybegynder
12. august 2006 - 11:33 #3
har fedtet et script sammen men syntes ikke rigtig det virker helt optimalt
[code]
Function JavaPluginPath()
Dim WshShell, IEJava2Option, java2path, version
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
IEJava2Option="HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\AdvancedOptions\JAVA_SUN\SELECT\RegPath"
  On Error Resume Next
  java2path = WshShell.RegRead(IEJava2Option)
  If Err.Number <> 0 Then  ' if REG_PATH named-value does not exist
    JavaPluginPath = "0"
    Exit Function
  End If
  On Error GoTo 0
JavaPluginPath = java2path
End Function

Function MSJVMVersion
Dim msjavadll
Dim fso, WshShell
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
msjavadll = WshShell.ExpandEnvironmentStrings("%WINDIR%\system32\msjava.dll")
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If fso.FileExists(msjavadll) Then
  'WScript.Echo fso.GetFileVersion(msjavadll)
  MSJVMVersion =  "er installeret - version: " & fso.GetFileVersion(msjavadll)
Else
  MSJVMVersion =  "er ikke installeret- hent venligst 3810 fra IEDB siden"
End If
Set fso = nothing
Set wshshell = nothing
End Function

Dim objShell
Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
objShell.RegWrite "HKLM\" & JavaPluginPath() & "\UseJava2IExplorer", 0, "REG_SZ"

Wscript.Echo "Microsoft Java "& MSJVMVersion()

WScript.Quit
[/code]
Avatar billede slimklatten Nybegynder
12. august 2006 - 11:38 #4
DOH !! jeg er sgu en tastemongol ...

Function JavaPluginPath()
Dim WshShell, IEJava2Option, java2path, version
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
IEJava2Option="HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\AdvancedOptions\JAVA_SUN\SELECT\RegPath"
  On Error Resume Next
  java2path = WshShell.RegRead(IEJava2Option)
  If Err.Number <> 0 Then  ' if REG_PATH named-value does not exist
    JavaPluginPath = "0"
    Exit Function
  End If
  On Error GoTo 0
JavaPluginPath = java2path
End Function

Function MSJVMVersion
Dim msjavadll
Dim fso, WshShell
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
msjavadll = WshShell.ExpandEnvironmentStrings("%WINDIR%\system32\msjava.dll")
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If fso.FileExists(msjavadll) Then
  'WScript.Echo fso.GetFileVersion(msjavadll)
  MSJVMVersion =  "er installeret - version: " & fso.GetFileVersion(msjavadll)
Else
  MSJVMVersion =  "er ikke installeret- hent venligst 3810 fra IEDB siden"
End If
Set fso = nothing
Set wshshell = nothing
End Function

Dim objShell
Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
objShell.RegWrite "HKLM\" & JavaPluginPath() & "\UseJava2IExplorer", "dword:00000000", "REG_SZ"

Wscript.Echo "Microsoft Java "& MSJVMVersion()

WScript.Quit

virker
Avatar billede slimklatten Nybegynder
12. august 2006 - 11:52 #5
lav et svar her .. så får du point
Avatar billede emil_ger Nybegynder
12. august 2006 - 14:52 #6
Behold pointene, jeg har nok af dem :-\
Lad mig hellere kopiere dit script til eget brug?
Avatar billede slimklatten Nybegynder
12. august 2006 - 16:01 #7
bare helt iorden :) ovenstående virker glimrende til mit behov :)