Avatar billede ofirpeter Nybegynder
25. juli 2006 - 10:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Smart søgning i database

Hej, jeg vil høre jeres bud på hvordan jeg udfører denne søgning i min mysql database smartest:

Jeg har en tabel "annonce", der indeholder en overskrift på en annoncerne, samt et "tekstid"

Tabellen "tekster" har et tekstid (på denne måde er den koblet med "annonce") Den har selvfølgelig ligeledes et felt til en lang tekst, der hører til annoncen.

Nu ønsker jeg at søge i alle mine annoncer, både i overskrift og i den fulde tekst. Hvordan gør jeg det smartest?

Med venlig hilsen
Peter
Avatar billede wetdog Nybegynder
25. juli 2006 - 11:05 #1
noget join:

SELECT * FROM annonce INNER JOIN tekster ON annonce.tekstid = tekster.tekstid WHERE
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
25. juli 2006 - 11:07 #2
Kan du forklare de kommandoer du bruger, er ikke helt med :)
Avatar billede wetdog Nybegynder
25. juli 2006 - 15:08 #3
det er selve sql sætningen. Du skal blot selv indsætte de variable du vil søge på efter WHERE
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
25. juli 2006 - 16:42 #4
Det virker, og det er det vigtigste. Du må meget gerne svare.
Avatar billede wetdog Nybegynder
26. juli 2006 - 14:12 #5
svar :-)