Avatar billede bruhnsweb Nybegynder
24. juli 2006 - 12:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Højrekliksmenu

Hej Eksperter.

Jeg har fået en cross-browser højrekliksmenu til at virke - endelig.

Jeg har dog lige et par udfordringer som jeg har lidt svært ved at se mig ud af.

Der er ca. 4 forskellige steder på siden, hvor man kan højreklikke. De henviser alle til samme menu.

Den menu skal jeg have gjort dynamisk, så menuen ved hilken en af de 4 bokse der klikkes fra,

Kan I hjælpe med det??

Min kode:
----------------------------------------------------------------
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
<link rel="stylesheet" href="rightclickmenu.css" type="text/css"/>
<script type="text/javascript" src="rightclickmenu.js"></script>
</head>
<body>
Her kommer en menu:
<ul class="contextmenu" id="thecontextmenu">
  <li onclick="#" onmouseover="context_menuitem_highlight(this)" onmouseout = "context_menuitem_unhighlight(this)"><a href="http://www.dr.dk">Menu item A</a></li>
  <li onclick="#" onmouseover="context_menuitem_highlight(this)" onmouseout = "context_menuitem_unhighlight(this)">Menu item B</li>
  <li onclick="#" onmouseover="context_menuitem_highlight(this)" onmouseout = "context_menuitem_unhighlight(this)">Menu item C</li>
  </ul>
<div oncontextmenu="show_contextmenu(event);return false;" style="background-color:#eef;border:solid 1px #ccc;padding:5px;">

  1Right-click anywhere on me...&nbsp;&nbsp;<span id="demo_text"></span>
  </div>
  <div oncontextmenu="show_contextmenu(event);return false;" style="background-color:#eef;border:solid 1px #ccc;padding:5px;">

  2Right-click anywhere on me...&nbsp;&nbsp;<span id="demo_text"></span>
  </div>
  <div oncontextmenu="show_contextmenu(event);return false;" style="background-color:#eef;border:solid 1px #ccc;padding:5px;">

  3Right-click anywhere on me...&nbsp;&nbsp;<span id="demo_text"></span>
  </div>
  <div oncontextmenu="show_contextmenu(event);return false;" style="background-color:#eef;border:solid 1px #ccc;padding:5px;">

  4Right-click anywhere on me...&nbsp;&nbsp;<span id="demo_text"></span>
  </div>
</body>
</html>
----------------------------------------------------------------
Avatar billede zynzz Praktikant
24. juli 2006 - 13:44 #1
Kan vi se rightclickmenu.js ?
Avatar billede bruhnsweb Nybegynder
25. juli 2006 - 10:09 #3
Det hjalp ikke ? eller?
Avatar billede bruhnsweb Nybegynder
24. september 2006 - 12:07 #4
lukker