Avatar billede kak Nybegynder
24. juli 2006 - 11:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Oprette et view via stored procedure

Jeg forsøger at oprette et nyt view i min db, via en stores procedure (da jeg skal have viewet replikeret til en række databaser).

Men jeg kan ikke få det til at fungere. Jeg har prøvet noget så simpelt som dette:

CREATE view test AS
select * from tblUsers

"Check syntax" siger den er ok, men når jeg klikker på Ok, får jeg denne fejl:

Error 21001: [SQL-DMO]Stored procedure definition must include name and text (for Standard StoredProcedure) or libraryname (for Extended StoredProcedure).

Hvad gør jeg galt, eller sagt på en anden måde, hvordan får jeg oprettet et view, via en stored procedure?
Avatar billede dennismth Nybegynder
26. juli 2006 - 13:04 #1
alter  PROCEDURE [dbo].[stored_proc2]
    -- Add the parameters for the stored procedure here

AS
BEGIN
    -- SET NOCOUNT ON added to prevent extra result sets from
    -- interfering with SELECT statements.
    SET NOCOUNT ON;

    exec ('create view test_view as select * from salger')

    -- Insert statements for procedure here

END
Avatar billede kak Nybegynder
26. juli 2006 - 13:19 #2
Tak for det.

Jeg skal dog ændre "alter" til "create" i starten, da det er en ny stored procedure, men det var til at gætte, da jeg fik en fejl med "alter" :-)