Avatar billede mrbonus Novice
24. juli 2006 - 10:41 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

DateTime opfører sig mystiskt

Der opstår 2 timers tidsforskel, hvis jeg gør følgende:

Dim startDateTime As DateTime = DateTime.Now
Dim endDateTime As DateTime = DateTime.FromFileTimeUtc
(startDateTime.ToFileTimeUtc())

resultat:
startDateTime = #7/24/2006 10:23:19 AM#
endDateTime = #7/24/2006 8:23:19 AM#

Umiddelbart gætter jeg på at det er noget med tidszone eller lignende.
Jeg vil dog gerne vide hvad der egentlig sker, og hvordan man bør gøre for at få tiden til at passe (om det er med tidszone eller hvad det er).
Avatar billede innercitydk Nybegynder
24. juli 2006 - 10:58 #1
Din startdato henter systemets aktuelle tid. DateTime.FromFileTimeUtc metoden returnerer tiden tilpasset UTC (Universal time).

http://www.worldtimeserver.com/current_time_in_UTC.aspx

Hvad er det du prøver at lave? Skal der blot ligges 2 timer til startdatoen eller hvordan.

Vh
Avatar billede mrbonus Novice
24. juli 2006 - 11:31 #2
Jeg tror jeg har løst gåden, det var toFileTimeUtc() og toFileTime() der distraherede min opfattelse. De returnerer åbenbart begge to et UTC omregnet tal.
Det skal man jo bare lige vide, ellers tænker man jo forkert.

Derudover troede jeg også kun at vi var UTC +1 om sommeren også, men der er vi åbenbart UTC +2
Avatar billede mrbonus Novice
24. juli 2006 - 11:32 #3
Jeg troede at hvis man Tager ToFileTimeUtc() og putter det ind i FromFileTimeUtc(), at det så ville give den samme dato
Avatar billede innercitydk Nybegynder
24. juli 2006 - 12:47 #4
Exactly :)
Avatar billede mrbonus Novice
25. juli 2006 - 08:13 #5
Jeg synes du skal have pointene da du satte mig i gang med at finde løsningen. Ved at informere mig om at vi kører GMT+2 i sommertid.

Ville dog gerne at man kunne dele pointene, men det tilbyder eksperten ikke, så send et svar.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
25. juli 2006 - 09:19 #6
Du kan sagtens dele :) Lig et svar selv også, marker så begge navne nederst og tryk accepter ;)

Vh Nicki
Avatar billede mrbonus Novice
25. juli 2006 - 14:13 #7
svar
Avatar billede mrbonus Novice
25. juli 2006 - 14:14 #8
Coll så lærte jeg også noget nyt i dag, hehe
Avatar billede innercitydk Nybegynder
26. juli 2006 - 12:44 #9
;)