Avatar billede jepsen83 Nybegynder
22. juli 2006 - 09:40 Der er 8 kommentarer

Computer helt død efter 2 ugers ferie

Hej alle!
Er lige kommet hjem efter 2 ugers ferie. Da jeg vil starte min pc sker der bare INGENTING overhovedet. Den reagere slet ikke, somom den ikke får strøm. Min 3 år gamle maskine som ellers aldrig har haft nogen problemer....

Da jeg tog på ferie trak jeg alle strømstik ud af væggen, men har senere fundet ud af at jeg glemte tv-antennen til tv-kortet.
Men kan det være tordenvejret der er skyld i problemet? - via et tv-kabel? Mit alm. tv fungere stadigt fint....?

Er meget åben overfor forslag.... Fatter bare ikke at den er gået i stykker uden at ha været brugt.

Håber nogen har en god forklaring/hjælp

På forhånd tak
Søren
Avatar billede madshammer Nybegynder
22. juli 2006 - 09:49 #1
Har du tændt på kontakten bag på computeren? Jeg spørger bare for at være helt sikker, man kan jo glemme at man har slukket bagpå.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. juli 2006 - 09:51 #2
go pointe.^

Men når du si´r det er ligesom den ikke for strøm.. så start med at skifte strømforsyning, det er heller ikke så dyrt.
Avatar billede jepsen83 Nybegynder
22. juli 2006 - 10:04 #3
ja, jeg har tændt bagpå. Har også prøvet med forskellige strømkabler.
Ja, jeg må vel prøve en ny strømforsyning.

Ville bare høre om der var nogen der havde en god forklaring
Avatar billede beguze Nybegynder
22. juli 2006 - 10:13 #4
Hej og velkommen hjem fra ferie. Prøv først at fjerne alt udnøvendigt hardware som du har tilsluttet din pc. printer og alt USB, webcam, tag også skærmstiket ud og prøv så at starte den igen, starter den så sæt det hele i igen en efter en. for at udelukke. hvis det ikke hjælper så sæt strømmen til igen og hvis du skulle have en i din nærhed som har en multimeter til at måle spænding med, så få ham lige til at komme forbi, for at måle om der strøm frem til strømforsyningen og efter denne også. det er de små strømstik inden i din pc. hvis der ikke er spænding i dem heller så er det strømforsyningen. hvis der er spænding frem i de små stik så er det nok denne mulighed at det er harddisken der er stået af men prøv det andet først.
Hvis du mener der har været torden i jeres del af landet så ring til din forsikring den dækker det der er ødelagt.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2006 - 11:32 #5
Jeg ville nu lige prøve at trykke alle kabler - ram og cpu ordentlig på plads - hjæper det ikke så prøv kortvarigt at kortslutte de jumper på bundkortet der hedder POWER SWITCH måske er det bare din start knap der er beskadiget
Avatar billede jepsen83 Nybegynder
22. juli 2006 - 14:18 #6
hej igen....
jeg skal prøve ovenstående når i aften når jeg kommer hjem. Så vender jeg tilbage senere.........
Avatar billede stbm Nybegynder
25. juli 2006 - 01:17 #7
Lyder som du har brug for en ny  strømforsyning, been there myself, at så længe maksinen blev startet regelmæssigt no problem, da den så havde stået "stille" ca. 1 uge, død..delvis, bundkort blæser kørte,men det var da også alt, samme problem med en strømforsyning til en router, at så længe den blev "tændt" reglmæssigt dvs. fx et par gange om dagen så kørte den, men da den havde stået stille i et par dag, finito.
Mit gæt er det er dine "ladelytter" der har lækket, mistet even til lades op.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. juli 2006 - 20:38 #8
nå.. hvad er du kommet frem till..??

smider et svar..O)