Avatar billede jakse79 Nybegynder
21. juli 2006 - 11:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at overfører data fra en form til en anden??

Hej

Jeg er sikker på dette kan gøres smartere og i må meget gerne komme med idéer til hvordan. Men første prioritet er at koden kommer til at virke,hvilke den ikke gør i øjeblikket.

Her er den så:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <title>Mailing Liste</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <link href="style/dcintra.css" rel="styleSheet" type="text/css">
    <link href="style/Styles.css" rel="styleSheet" type="text/css">

    <SCRIPT LANGUAGE="VBScript">

    <!--

    Sub subvis_OnClick

      Dim TheMainForm
      Dim TheSecondForm

      Set TheMainForm = Document.forms("maillist")
      Set TheSecondForm = Document.forms("vis")

      TheSecondForm.visP.Value = TheMainForm.email.Value

    End Sub-->

    </SCRIPT>

</head>

<body>
<form method="post" name="maillist" id="maillist"  action="opdateMailListTemp.asp">
    <table width="340">
        <tr>
            <td colspan="2"><b>Tilmeld eller afmeld mailinglisten forneden</b></td>
        </tr>

        <%if(err = 1) then%>
            <tr><td colspan="2" class=""><b>Email mangler at blive tastet</b></td></tr>
        <%end if%>

        <%if(err = 2) then%>
                <tr><td colspan="2" class=""><b>Indtastet email er ikke registreret</b></td></tr>
        <%end if%>
        <tr>
            <td>Email:</td>
            <td><input type="text" Name="email" SIZE="45"></input></td>
        </tr>
        <tr>
            <td colspan="2" class="wpsPortletTinyText">Ved afmelding af mailingliste, tilføj email og tryk send.</td>
        </tr>
    </table>
    <br>
    <table width="340">

        <%i=1
        For intLoop = 1 To rst.RecordCount
            if i=1 then%>
                <tr>
                <%end if%>
                    <%="<td>"+rst("EXPR1")+": <input type=checkbox name="+rst("EXPR1")+" /></td>" %>
                <%if i=3 then%>
                </tr>
                <%i=0
            end if
            rst.MoveNext
            i = i+1
        Next%>
        <tr><td><input Name="Button" Type="submit" Value="SEND"></td></tr>
        </form>
        <form method="post" name="vis" id="vis" action="visProfil.asp">
        <input type="hidden" name="visP" id="visP">
        <tr><td><input type="submit" name="subvis" id="subvis" value="Vis nuværende indstillinger"></td></tr>
    </table>
</form>

</body>
</html>

Der er også en del kode som omhandler asp kodning, hvilket virker og ikke er relevant. Men jeg har aligevel taget hele koden med for at skabe overblik.

VB-scriptet er mit forsøg på at overføre værdier fra en form til en anden vha Eventhandler.

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. juli 2006 - 12:36 #1
Normalt bruger man JavaScript, og ikke VBScript til web.. Det virker også mere logisk med JavaScript, da det så virker i de fleste browsere.

Jeg bruger JavaScript på klientsiden, selvom jeg bruger VBScript i ASP på serversiden.

Overvej om du ikke vil skifte til JavaScript, som de fleste også bruger..
Avatar billede jakse79 Nybegynder
21. juli 2006 - 13:25 #2
Hvordan kan dette så gøres med javascript? Har du en idé?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. juli 2006 - 14:03 #3
Smid det her i en HTML (.htm eller .html) fil:

<script type="text/JavaScript">
function flytdata(strengen)
{
document.form_nr_1.tekstfelt_nr_1.value=strengen;
return false;
}
</script>

<form name="form_nr_1">
<input type="text" name="tekstfelt_nr_1">
</form>

<br><br>

<form name="form_nr_2" onsubmit="return flytdata(this.tekstfelt_nr_2.value)">
<input type="text" name="tekstfelt_nr_2">
<br>
<input type="submit" value="Flyt data">
</form>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. juli 2006 - 14:04 #4
Det er et meget simpelt eksempel, så jeg har ikke brugt action eller method.
Og jeg har kun brugt 1 submit i den "vigtige" form, så du kan teste det.
Avatar billede jakse79 Nybegynder
25. juli 2006 - 10:41 #5
Mange tak for hjælpen. Det virker perfekt.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. juli 2006 - 15:00 #6
Så smider jeg et svar :-)