Avatar billede adflicto Nybegynder
20. juli 2006 - 23:14 Der er 1 løsning

mikrofon i windows

Hej

Jeg har et problem med min mikrofon i windows, og der må næsten være andre der oplever, eller har oplevet det samme.

Mit spørgsmål går på,

Hvordan kan det være, at min mikrofon ikke virker (registrerer lyden i windows) før jeg har kalibreret den i windows, under:
kontrolpanel -. lyde og lydenheder -. stemme -. Test hardware...?

Når dette er gjort virker min mikrofon perfekt, så det er ikke et hardware spørgsmål.

Mit lydkort er et SB x-fi audio kort, og jeg kører den dertil hørende software.

Jeg bruger mikrofonen, som så mange andre, til at tale via nettet, over ventrilo.

Håber der er nogen der kender problemet og har en løsning. Man må også meget gerne foreslå et andet forum, hvor spørgsmålet er mere relevant.
Avatar billede adflicto Nybegynder
22. juli 2006 - 00:31 #1
Jeg fandt selv svaret: i ventrilo skal man huske at stille den på mikrofon og ikke line-in. simpel løsning til et spimepelt problem :)