Avatar billede nat Nybegynder
20. juli 2006 - 16:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

c#.net Update af data i datagrid

Hej,

Jeg har et datagrid hvor jeg godt kan vælge edit, men når jeg vælger update får jeg en exception "Reference not set to an instance of an object" Det er højst sandsyligt fordi min update metode ikke er rigtig:

public void DataGrid1_Update(Object sender, DataGridCommandEventArgs e)
{

    try
    {

        String By = ((HtmlInputText)e.Item.FindControl("By")).Value;
        String Land = ((HtmlInputText)e.Item.FindControl("Land")).Value;

        DataGrid1.EditItemIndex = -1;
        DataGrid1.DataBind();
    }
    catch(Exception ee)
    {
        System.Diagnostics.Debug.WriteLine(ee.ToString());
    }

By og Land er den value DataField har i den BoundColumn i Datagrid1

Jeg vil bare update dataene på siden, og først til sidst gemme alle dataene ned i en database (når man vælger gem).

Kan dette ikke lade sig gøre? Og i så fald, hvordan?
Avatar billede nat Nybegynder
20. juli 2006 - 17:00 #1
Nu har jeg prøvet med dette i stedet:

String By = ((TextBox)e.Item.Cells[6].Controls[0]).Text;
String Land = ((TextBox)e.Item.Cells[7].Controls[0]).Text;

Det opdaterer heller ikke felterne i gridet...
Avatar billede nat Nybegynder
02. august 2006 - 10:20 #2
Er der ingen der kan hjælpe??
Avatar billede nat Nybegynder
03. august 2006 - 12:52 #3
Lukker