Avatar billede jfki75 Nybegynder
20. juli 2006 - 12:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sql update

Hej

Hjælp hjælp.jeg har en kolonne i en Accesstabel, der indeholder 6 karakter i rækkefølge - 2 bogstaver efterfulgt af 4 tal

eks AA1111

Jeg vil gerne fjerne bogstaverne fra denne kolollen, således at kun tallene står tilbage - hvordan kan det lade sig gøre????

Jakob
Avatar billede teepee Nybegynder
20. juli 2006 - 12:39 #1
Den groft forsimplede version:

update Table1
set Kolonne1 = MID(Kolonne1,3,10000)
;
Avatar billede jfki75 Nybegynder
20. juli 2006 - 13:14 #2
Kan du ikke forklare hvad MID(Kolonne1,3,10000) helt præcis gør?
Avatar billede teepee Nybegynder
20. juli 2006 - 14:12 #3
Alle andre steder hedder det substring eller bare substr i vb access hedder det alstå mid.
Den tager en delstreng af en anden streng.
Jeg tror, ifølge syntaxen, at du bare kan nøjes med 3-tallet og droppe sidste parameter:

In Access, the Mid function extracts a substring from a string (starting at any position).

The syntax for the Mid function is:

Mid ( text, start_position, number_of_characters )

Text is the string that you wish to extract from.

Start_position indicates the position in the string that you will begin extracting from. The first position in the string is 1.

Number_of_characters indicates the number of characters that you wish to extract. If you omit this parameter, the Mid function will return all characters after the start_position.

For example:

Mid ("Tech on the Net", 1, 4) would return "Tech"
Mid ("Alphabet", 5, 2) would return "ab"
Mid ("Alphabet", 5) would return "abet"