Avatar billede madgabz Nybegynder
12. maj 2001 - 14:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Langsom opdatering af netværk

jeg oplever at windows stall\'er når jeg opdaterer vinduet med netværkets computere i!
Hvorfor sker dette, og hvad kan jeg gøre for at undgå det?
Det tager herrelang tid at opdatere det
har 2 win2k maskiner og 2 mac\'er med DAVE installeret (PC netværk til Mac - det er fedt!)
Har installeret nwlink netbios, netbeui, TCP/IP og IPX/SPX/NetBIOS protokollerne
har to netkort i den ene win2k-box, det ene til Stofa og det andet til LAN via 100mbit switch
Stofa deles vha. winroute
Hjælp mig please!
/MadGabZ
Avatar billede handmade Nybegynder
12. maj 2001 - 14:46 #1
Slet flg. værdier i registreringsdatabasen på 2000:

Hive: HKEY_LOCAL_MACHINE
Key: Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Explorer
\\RemoteComputer\\NameSpace
SubKey: {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

(Det virker på netværk med rene Windows maskiner og sandsynligvis også i dit netværk)

Avatar billede madgabz Nybegynder
12. maj 2001 - 17:38 #2
Det virker ikke!
har fjernet registry-entry\'en, og reboot\'et, men stadig det samme problem: Den stall\'er i laaang tid, når jeg 2*klikker på \"Computers Near Me\"!
Kan det være Mac\'ernes DAVE, som er sat træls op?
Avatar billede handmade Nybegynder
12. maj 2001 - 17:47 #3
Prøv engang at stille spm. i kategorien MacOS
Avatar billede madgabz Nybegynder
12. maj 2001 - 17:51 #4
nej, jeg tror ikke det er Mac\'erne! de har ingen problemer overhovedet, de spiller fiiint, er lynhurtige på nettet!
/MadGabZ
Avatar billede handmade Nybegynder
12. maj 2001 - 19:11 #5
Ok, men her skal de jo samarbejde med PC\'ere - ved det ikke...