Avatar billede madsp Nybegynder
12. maj 2001 - 13:50 Der er 6 kommentarer

Forsk. farver?

Hej!

Jeg leder efter en menu, som TV2, hvor hver enkelt menupunkt har dens egen farve! Har fundt nogle menuer, men kan ikke rigtigt se hvor man kan ændre de enkelte menupunkters farver!

Nogle der kan hjælpe mig?
Avatar billede bbs Nybegynder
12. maj 2001 - 13:54 #1
Du kunne f.eks. kigge på www.BrainJar.com, der er vidst masser af TV2 menuer!
Avatar billede madsp Nybegynder
12. maj 2001 - 14:37 #2
bbs-> Der er ikke nogen menuer som TV2, og desuden har de heller ikke forskellige farver, som Tv2 har i deres menu!! :o)
Avatar billede excession Nybegynder
12. maj 2001 - 15:06 #3
er det sådan en som på www.computerarts.co.uk ?
du kan finde deres menu her : http://www.computerarts.co.uk/web/dhtml/dropdowns1.asp

der står også hvordan man laver menuen osv...

-- xs
Avatar billede madsp Nybegynder
12. maj 2001 - 15:19 #4
JA, men det skulle helst være sådan at hele cellen man kører musen henover bliver farvet! Kan ikke se hvordan man gør det i den givne menu, ellers er den perfekt!
Avatar billede ricky1 Nybegynder
13. maj 2001 - 16:46 #5

www.viewsource.dk
er der en stor samling af javaapplet menuer og jeg tror også der er en til dig.
Avatar billede blackoak Nybegynder
29. januar 2002 - 13:44 #6
Hej

Placer dette i headeren.

<script language="JavaScript1.2">

function changeto(highlightcolor){
source=event.srcElement
if (source.tagName=="TR"||source.tagName=="TABLE")
return
while(source.tagName!="TD")
source=source.parentElement
if (source.style.backgroundColor!=highlightcolor&&source.id!="ignore")
source.style.backgroundColor=highlightcolor
}

function changeback(originalcolor){
if (event.fromElement.contains(event.toElement)||source.contains(event.toElement)||source.id=="ignore")
return
if (event.toElement!=source)
source.style.backgroundColor=originalcolor
}
</script>

Og dette i tabel TD cellen

<TD onMouseover="changeto('red')" onMouseout="changeback('')"../>

#aaaaaa er din farve