Avatar billede stig-b Nybegynder
19. juli 2006 - 12:16 Der er 1 kommentar

Duplicate declaration of member 'Location'

Jeg har en applikation med cirka 60 forme. På cirka 30 af disse forme har jeg et list view, der hedder lvExisting. De får selvfølgelig this.lvExisting.Location parametre, som jeg ikke sætter dynamisk, da list viewene altid befinder sig på samme sted på formene. Så denne kode er autogenereret af Visual Studio (2003). Formene hedder alle noget forskelligt. På formene er der også comboboxe, textboxe etc., som har enslydende navne på hver deres form.

Når jeg f.eks. åbner én form får jeg måske følgende meddelelse:
102 build error tasks, der alle har teksten:

Duplicate declaration of member 'Location'

Dette sker, hvis jeg har projektet liggende på C:\Documents and Settings\userName\My Documents\Visual Studio Projects

Flytter jeg projektet til f.eks. C-drevet, får jeg ikke fejlen.

Tilsyneladende er det sporadisk, hvornår jeg får disse fejlmeddelelser, da jeg nogen gange kan åbne formene uden problemer og andre gange ikke.

Findes der mon en eller flere eksperter, der har set dette eller ved, hvad det handler om, måske med en henvisning til et link, hvor jeg kan læse mere?
Avatar billede stig-b Nybegynder
19. juli 2006 - 13:10 #1
Jeg fandt en artikel her: http://support.microsoft.com/kb/821309/
som omtaler denne fejl som en bug i Visual Studio 2003, når den kører på Windows Server 2003.

Jeg udvikler normalt på en Server 2003 maskine, og prøvede at flytte mit projekt til en Windows XP maskine. Her får jeg ikke fejlen, selv når mit projekt ligger i My Documents.

Jeg lader spørgsmålet være åbent, da jeg er interesseret i andre relevante vinkler med tilknytning til Visual Studio 2003.