Avatar billede dkr Praktikant
19. juli 2006 - 12:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

export af databasen

Hej.

Hvordan laver jeg en sql-fil eller hvad den hedder til denne database. og kan jeg evt konvater den til en fil som kan bruges med mysql?

MVH
DKR
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2006 - 17:22 #1
pg_dump utility
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2006 - 17:27 #2
jeg vil tro at lidt simpel soeg og erstat kan goere denMySQL kompatibel
Avatar billede dkr Praktikant
19. juli 2006 - 20:11 #3
hvor finder jeg pg_dump? og vil d hjælpe med hvad der skal søges og erstattes?

MVH
DKR
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2006 - 20:23 #4
jep

men det kan foerst blive senere
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2006 - 02:10 #5
pg_dump ligger i PostgreSQL's bin dir

du kalder det med:

pg_dump -Ubrugernavn databasenavn > filnavn
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2006 - 02:11 #6
du skal bruge CREATE TABLE sætningerne uden de helt store ændringer

og så skal COPY FROM STDIN erstattes af INSERT sætninger og hvis du bruger
multiple VALUES så er det heller ikke så tricky
Avatar billede dkr Praktikant
20. juli 2006 - 13:44 #7
databasen ligger hos surftown.dk, så jeg har den ikke lokalt.

MVH
DKR
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2006 - 13:51 #8
så skal du jo kigge på surftowns database administrations værktøj
Avatar billede dkr Praktikant
20. juli 2006 - 22:56 #9
der er ikke nulighed for export/dump i deres phpPgadmin.

MVH
DKR
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2006 - 02:52 #10
http://phppgadmin.sourceforge.net/index.php?page=faq

Q: What happened to the database dump feature?

A: You need to configure phpPgAdmin (in the config.inc.php file) to point to the location of the pg_dump and pg_dumpall utilities on your server. Once you have done that, the database export feature will appear.

Q: I would like to use the pg_dump integration for database and table dumps on Windows. How do I get pg_dump.exe on Windows?

A: To get the pg_dump utilities on Windows, you need to install PostgreSQL 8.0 for Windows. It is available for download here. Once you have installed that, set the pg_dump and pg_dumpall locations in the config.inc.php file to 'C:\\Program Files\\PostgreSQL\\8.0\\bin\\pg_dump.exe' and 'C:\\Program Files\\PostgreSQL\\8.0\\bin\\pg_dumpall.exe', or wherever you installed them.

Q: Why can't I reload the SQL script I dumped in the SQL window?

A: The following limitations currently exist in SQL script execution:

    * Only uploaded SQL scripts can contain COPY commands and for this to work, you must have PHP 4.2 or higher.
    * 'psql' commands such as '\connect' will not work at all.
    * Multiline SQL statements will not work, eg:

          CREATE TABLE example (
              a INTEGER
          );

    * You cannot change the current database or current user during the execution of the script.

We do intend to work on some of these limitations in the future, but some of them are PostgreSQL restrictions and we recommend using the 'psql' utility to restore your full SQL dumps.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2006 - 23:55 #11
dkr ?
Avatar billede dkr Praktikant
13. juli 2014 - 22:33 #12
lukket