Avatar billede shadowdance Nybegynder
19. juli 2006 - 10:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af kombinationsboks

Jeg har to kombinationsbokse på en formular, hvori de mulige valg i nr 2 afhænger af valget i nr 1. Det betyder så, at ved opdatering af indholdet i første boks skal alle valg ændres i anden boks.

Kan jeg undgå at skulle ud i den store omgang rodekode her? Evt lade kontrolelementkilden til boks 2 være et udtryk, som automatisk evalueres EfterOpdatering i boks 1?
Avatar billede jensen363 Forsker
19. juli 2006 - 10:37 #1
Det letteste er at bygge dropdownboksene på forespørgsler, og så benytte kriteriefelterne i forespørgslerne til at gøre den ene forespørgsel afhængig af valget den anden
Avatar billede shadowdance Nybegynder
19. juli 2006 - 10:39 #2
Dvs kombinationsboks 2 skal være baseret på en forespørgsel, der benytter kombinationsboks 1 som kriterium???
Avatar billede jensen363 Forsker
19. juli 2006 - 10:43 #3
Netop ... et lille eksempel

Du ønsker at udvælge personer efter køn, hvor du i dropdownboks 1 har valg Mand eller Kvinde ... din anden dropdownboks bygges på en forespørgsel som ser nogenlunde således up :

SELECT tblPersonData.Køn, tblPersonData.Navn, tblPersonData.Adresse
FROM tblPersonData
WHERE (((tblPersonData.Køn)=[Forms]![Formular]![cmdKøn]));
Avatar billede shadowdance Nybegynder
19. juli 2006 - 11:48 #4
Hm, o.k., og så kører jeg lige nu en .Requery ved fokus (det er jeg nødt til, fordi jeg kører tabellayout i formen, så listen skal også opdateres når man skifter post). Det har imidlertid den uheldige konsekvens, at hvis man klikker direkte på rul-ud-knappen i en anden post end den nuværende, så får requery-hændelsen listen til at lukke igen (fordi den opdateres). Nogle ideer til et bedre tidspunkt at opdatere?
Avatar billede shadowdance Nybegynder
19. juli 2006 - 12:02 #6
???
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
19. juli 2006 - 13:32 #7
Jeg tror at der hentydes til at du har flere åbne spørgsmål. Jeg har ikke set på det så jeg holder mig neutral :D men det er god skik at afslutte alle sine spørgsmål ved at dele de point ud der er udloddet til at starte med.
Hvis du ikke har fået svar på dit spørgsmål så smider du selv et svar og accepterer dette.

Som sagt jeg har ikke læst hvilke spørgsmål det drejer sig om så jeg holder mig TOTALT objektiv :D
Avatar billede shadowdance Nybegynder
19. juli 2006 - 13:48 #8
Ja, *suk*, jeg plejer at rydde op i nogle seje, lange træk. Der er mange der ikke har for vane at poste svar som svar... så man må følge op på dem med tilbud om point...
Avatar billede jensen363 Forsker
20. juli 2006 - 08:33 #9
Svar :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
20. juli 2006 - 08:33 #10
jensen363
20/07-2006 08:33:45 Svar :-)