Avatar billede kbjz Nybegynder
19. juli 2006 - 01:58 Der er 1 kommentar

Kan ikke oprette netværksspil

Hej eksperter,
Jeg har fået et problem med et gammelt managerspil, fordi det ikke kan lade sig gøre at oprette et netværksspil.
Spillet det drejer sig om er Championship Manager 01/02, en gammel sag, som tidligere har virket fint nok.

Problemet er som sagt at jeg ikke kan oprette et netværksspil (med netværksspil menes der iøvrigt online). Når jeg prøver, svarer spillet "The game 'blablabla' could not be created."
Jeg kan ikke erindre om det tidligere har været muligt at oprette en server fra denne computer, men det virker ihvertfald fra andre computere.

Jeg har en formodning om at der muligvis er noget galt med mine netværksindstillinger, men jeg aner virkelig intet om den slags, så jeg håber i kan hjælpe mig..

Jeg kører WinXp Pro med Kaspersky Antivirus.. desuden er Windows' indbyggede firewall slået fra, hvis det skulle have nogen betydning.

Jeg har forøvrigt et lille side-problem. Når jeg forsøger at oprette eller deltage i et netværksspil i Championship Manager dukker der en DOS-promt op på skærmen i et lille sekund.. I adresselinjen står der noget med .../cmd.exe.. En god idé til hvordan jeg slipper af med den?

Mvh
Kristian
19. juli 2006 - 10:29 #1
Prøv at smide IPX/SPX og NetBEUI på netværket:
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php