Avatar billede degn Nybegynder
18. juli 2006 - 10:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Struts, submit af liste

Hej eksperter

Jeg har et problem i min struts applikation.
Jeg har en liste på min form, som jeg fint kan løbe igennem på min .jsp side, og vise indholdet.
Problemet er når jeg submitter siden så er listen tom, når jeg kommer ind i min action, alle andre felter på formen er fint udfyldt, men listen er null.
Er der nogle specielle ting der gælder for lister, eller har i nogle ide'er til hvad jeg evt. mangler.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2006 - 15:24 #1
gemmer du listen i request eller session ?
Avatar billede degn Nybegynder
19. juli 2006 - 09:41 #2
Jeg bruger request
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2006 - 17:17 #3
naar du submitter dannes der jo et nyt request uden den liste

medmindre du goer noget specielt for at faa den med over

kan du ikke bruge session i.s.f. ?
Avatar billede degn Nybegynder
20. juli 2006 - 09:57 #4
Nu prøvede jeg liga at skifte til at bruge session. Nu er listen udfyldt, men de ændringer jeg har lavet på listen kommer ikke med. Dvs. jeg har den samme liste altid, og det kan jeg ikke bruge til noget, da jeg jo skal bruge de nye oplysninger brugeren har tastet på listen.
Kan det i struts ikke lade sig gøre, at have en liste brugeren kan ændre i, og så submitte den og få de ny indtastede oplysninger ind på formen i sin action ??? Er lister kun til at vise data, og ikke til at redigere data ???
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2006 - 04:13 #5
hvis du har listen i session og du opdaterer listen udfra de form postede data
så bør den også kunne huske ændringerne

(omend det nok er mere normalt at gemme i db i form post og så reloade data)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2006 - 23:56 #6
degn ?
Avatar billede degn Nybegynder
12. september 2006 - 08:36 #7
sry...
Jeg lukker denne, tak for hjælpen, men jeg ændrede løsningen så jeg kom uden om dette problem...