Avatar billede lobster Nybegynder
17. juli 2006 - 13:07 Der er 1 løsning

Kalde SAJA (PHP/JS/Ajax framework) objekt fra en function

Hejsa.

Jeg sidder og roder lidt med SAJA frameworket (http://saja.sourceforge.net) som jeg synes er et rigtig spændende koncept fordi det krypterer JS'en.

Jeg har oprettet det i denne kategori fordi selve PHP frameworket egentligt virker fint nok. Problemet er at den JS kode som jeg kan kalde fra en onclick() kan jeg ikke kalde inde i en JS funktion. Her er lidt eksempel:

VIRKER:
<button id=myButton onclick="<? saja->run("SleepFor1Second()"); ?>">Click me</button>

VIRKER IKKE:
<script type="text/javascript">
function minfunktion()
{
<?saja->run("SleepFor1Second()");?>
}
</script>

<a href=\"java script:minfunktion();\">Tryk her</a><br>

Nu når det er et JS spørgsmål, kan det være at ovenstående ikke giver så meget mening, så i får også lige den rå JS kode (hevet fra browseren sourcen)

VIRKER:
<button id=myButton onclick="saja.RunPhp('yPny7FpoVblhCfzTJquBtA==();','','','',this,'999174c000d55a6b2d0837e9208844cc');">Click me</button>

VIRKER IKKE:
<script type="text/javascript">
function minfunktion()
{
saja.RunPhp('yPny7FpoVblhCfzTJquBtA==();','','','',this,'999174c000d55a6b2d0837e9208844cc');
}
</script>
<a href="java script:minfunktion();">Tryk her!</a>

Jeg har testet selve funktions kalder ved at smide en alert() ind i, og det virker fint, den kan bare ikke udføre RunPhp() kalde på saja objektet.

Nogen forslag ?

Håber jeg har beskrevet det forståeligt.

PFH tak.
Avatar billede lobster Nybegynder
17. juli 2006 - 14:51 #1
Det er typisk.. ligeså snart man involdvere andre i ens problemer, finder man selv en løsning :)

Jeg skiftede secure mode på saja objektet, og så virkede det pludseligt meget bedre.