Avatar billede getalife Nybegynder
17. juli 2006 - 00:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Parser problemer?

Jeg har et problem med at få parset noget XML og XSL via ASP (VB)
Jeg bruger den gode gamle kode:
<%
'Load XML
set xml = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")
xml.async = false
xml.load(Server.MapPath("/includes/hardware_import.asp"))

'Load XSL
set xsl = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")
xsl.async = false
xsl.load(Server.MapPath("/includes/hardware_liste.xsl"))

'Transform file
Response.Write(xml.transformNode(xsl))
%>

Den virker fint nok hvis jeg sætter browseren til at parse det med et direkte link til XSLen i XMLen.
Og det er sikkert en eller anden lille tåbelig ting.. som altid :)

Parser filen: http://www.download.dk/includes/hardware_include.asp
XSL:
http://www.download.dk/includes/hardware_liste.xsl
XML:
http://www.download.dk/includes/hardware_import.asp

Nogen der har et bud?
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2006 - 23:59 #1
Når du loader en ASP side skal du bruge "MSXML2.ServerXMLHTTP.4.0" i stedet for Microsoft.XMLDOM (som du iøvrigt bør erstatte med "MSXML2.DOMDocument.4.0") og angive URL'en i .open()

En ASP fil skal leveres af en webserver for at fungere, men XMLDOM henter selve filen lokalt, hvilket meget sjældent kan bruges som XML input.

/CS
Avatar billede getalife Nybegynder
19. juli 2006 - 00:32 #2
Mange tak for hjælpen :)
MSXML2.DOMDocument.4.0 hjalp.
Troede at et sted som w3schools holdt sådan noget opdateret?
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2006 - 23:54 #3
Du aner ikke hvor tit jeg ser den dér stump kode fra W3schools :-) - komplet med kommentarer og det hele...

/CS
Avatar billede getalife Nybegynder
20. juli 2006 - 02:59 #4
Tror da lige jeg skriver en lille mail til dem.