Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
15. juli 2006 - 18:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

USB repeater kabel

Hej!

Jeg har haft to USB repeater kabler, som jeg netop lieg har byttet, ved det at Windows fandt det som 4-ports hub på flere maskiner. De nye kalber jeg har fået byttet det til, de gør det samme.

Det er Equip USB2.0 Repeater kabler, art.nr. 133325

Nogle der har en ide til det? Der er ingen driver på producentens side eller noget.

Nogle der kan hjælpe?

På forhånd tak.

d4rkd3vil
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. juli 2006 - 19:54 #1
Det er jo et forlænger kabel (repeater) hvad er der i vejen for at de bliver fundet som USB hubs?

Hvad skal du bruge dem til?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. juli 2006 - 19:55 #2
Der skal vel idielt ikke bruges en driver, virker det du sætter i enden af dem ikke??
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
15. juli 2006 - 20:07 #3
Den finder det som en 4-ports hub, og der er kun én port til enheder på det.

Windows finder 3 ukendte enheder, og brokker sig over det. Samt en enkelt ledig port.
Jeg har 6 usb porte, når jeg sætter kablet i, kommer jeg op på 10. Selvom der kun er en enkelt port i enden af kablet.

Enheder jeg tilslutter i enden virker, men stadig - når det er et repeater kabel, og _IKKE EN HUB_, skal den jo heller ikke finde 4 porte, men kun en enkelt? Skrev til producenten, der skrev tilbage at det måtte være en fejl med kablet, og at jeg skulle få det byttet. Det nye gør det samme. De skrev at det ikke gjorde sådan inde ved dem. Og jeg har prøvet det i flere maskiner..
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2006 - 20:37 #4
Hvis det virker, er det så ikke bare et irritationsmoment man kan leve med?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. juli 2006 - 20:46 #5
Det er formentligt fordi man har genbrugt en IC der kan være 4 ports hub, men som også kan give den som repeater, som john siger, hvis det virker, så er der intet du kan gøre ved det.
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
15. juli 2006 - 21:42 #6
IC ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. juli 2006 - 08:16 #7
Integrated circuit: http://en.wikipedia.org/wiki/Integrated_circuit

en lille elektronik daps der styrre repeaterens funktion. Det er ikke et almindeligt forlængerkabel du har, for det ville computeren aldrig opdage at du satte til. Der er noget elektronik i det kabel, derfor registrere den sig som en hub.
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
16. juli 2006 - 12:01 #8
Men hvordan får jeg den så til at stoppe med at sige den finder 3 ukendte enheder, (og så en ledig port - som den ikke siger noget med) ? :|

For at sige det lige ud, det er p*sse irriterende at modtage den slags "fejl". Hvis du forstår min mening. :-)
16. juli 2006 - 18:56 #9
... Tanke: Ka' du "disable" de resterende i Enhedshåndteringen ?
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
16. juli 2006 - 20:14 #10
Jeg kan deaktivere dem, men fejlne kommer igen hvis jeg har haft kablet ude..

Uanset hvad jeg gør - så kommer fejlne hele tiden igen og igen når jeg tilslutter det.

Jeg troede måske det var en driver der manglede, men fik svar fra equip, og de sagde deres kabel de havde testet med, gjorde ikke sådan. Og at det måtte være en fejl med mit kable og at jeg skulle gå til min forhandler og få det byttet. Og det gjorde jeg - men med samme resultat med de nye. :'(
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. juli 2006 - 22:26 #11
Hvilken windows har du og hvilken service pack?
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
17. juli 2006 - 00:02 #12
Windows XP Professional, Service Pack 2.
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
17. november 2006 - 04:14 #13
Fik aldrig løst problemet, så lukker... :-)