Avatar billede frewald Nybegynder
15. juli 2006 - 10:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brug af .OCX i VB2005express

Hej

Jeg er helt ny i VB - bruger VB2005 express.

Jeg vil gerne ha skåret ud i pap, hvordan jeg kan tilføje en funktion fra en ocx fil i mit program.

I ocx'en er der eks en fuktion der hedder vtrStop

Men jeg mit problem (tror jeg) er at jeg ikke kan få inkluderet denne ocx-fil ordenligt i mit projekt - eller jeg ikke har defineret det korrekt. Ihvertfald virker det slet ikke...

Nogen der kan beskrive hvordan det skal gøres - evt. med 3 liniers kode til hvordan kommandoen bør eksekveres?

Husk jeg er GRØN indenfor VB :)

Med venlig hilsen
Rune Frewald
PS: Spørgsmålet er flyttet fra VB katergorien til .NET
http://www.eksperten.dk/spm/720325
Avatar billede frewald Nybegynder
15. juli 2006 - 10:52 #1
Her er hvad jeg prøver:
---
Public Class Form1

    Dim VTR As New RS422Lib.Rs422

    Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
        VTR.CommPort = 1
    End Sub

End Class
---
Og det ender med "Katastrofal fejl (Undtagelse fra HRESULT: 0x8000FFFF (E_UNEXPECTED))"
Avatar billede frewald Nybegynder
15. juli 2006 - 10:53 #2
Avatar billede frewald Nybegynder
17. juli 2006 - 12:06 #3
Har selv fundet løsningen. Man skal sørge for at OCX'en er valgt som TOOLBOX item før man åbner sit projekt - og så dragge plugin'et ind i sin form (fra toolbox'en).
Avatar billede fromsej Praktikant
02. oktober 2006 - 11:50 #4
Undskyld spam.*S*
Så er http://www.eksperten.dk/artikler/1027 opdateret.
Avatar billede frewald Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:05 #5
hehe no problem, fromsej :) Jeg reagerede bare på artiklen, og fandt så ud af at problemet var SAS. Cool at du opdaterede den så hurtigt :D trods alt kun 40 minutter fra mit indlæg - har du ikke noget liv? *GGG*
Avatar billede fromsej Praktikant
02. oktober 2006 - 14:29 #6
Jo, men det her var så vigtigt at det var nødt til at komme hurtigt ind.*S*

Vi skulle jo nødig udvikle et "Ulven kommer" ry.
Avatar billede frewald Nybegynder
02. oktober 2006 - 14:40 #7
spot on :)