Avatar billede bingokaj Nybegynder
13. juli 2006 - 13:44 Der er 3 kommentarer

brug af eval til at oprette soundClip

Hej alle,

Jeg har denne funktion (har fjernet en masse irrelevant kode):

function minLoadSound (soundFile, minSang, frameNr) {
    //load sound og smid den i en global variabel
    var my_sound:Sound = new Sound();
    _global.nySang = my_sound;
}

Som I kan se, hver gang man kalder funktionen vil den oprette en sound som kaldes nySang. Problemet er at jeg gerne vil give min sound et dynamisk navn, som er lig med minSang, så jeg kan have forskellige lyde i forskellige variabler. Sådan som det er i øjeblikket kan jeg kun have en sound af gangen... :-/

Jeg tænker at man skal bruge eval() eller noget lignende for at få flash til at fatte en min sound ikke bare skal hedde minSang, men derimod hedde indholdet af variablen minSang. Men hvordan gør man  - jeg kan kraftedeme ikke få det til at virke...??
Avatar billede rohaje Nybegynder
13. juli 2006 - 17:36 #1
_global[minSang]=my_sound;
Avatar billede bingokaj Nybegynder
15. juli 2006 - 13:17 #2
kanon, smid et svar og point'ene er dine :-)
Avatar billede rohaje Nybegynder
17. juli 2006 - 09:20 #3
et svar :)