Avatar billede snaden Nybegynder
13. juli 2006 - 10:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke komme ind på siden, men godt på andre

Hej eksperter. Jeg har et meget konkret problem. Jeg kan ikke komme ind på en hjemmeside (www.popomundo.com), selv om mit internet fungerer fint. Siden er ikke nede, for andre kan godt komme ind på den. Jeg har heller ikke problemer med andre sider.

Jeg har forsøgt med 3 forskellige browsere, IE, Firefox og Bingooo, og resultatet er det samme, siden kan ikke findes. Jeg har for nyligt  defragmenteret computeren og renset for cookies - temporary internet files osv, ved ikke om det kan betyde noget.

Håber i har nogle forslag. Mvh Snade
Avatar billede nva Praktikant
13. juli 2006 - 10:28 #1
Det kan jeg heller ikke, så jeg tror serveren den ligger på er nede.
Avatar billede nva Praktikant
13. juli 2006 - 10:29 #2
Network Error - HTTP Code 503 (dns_server_failure)

Your request could not be processed because an error occurred contacting the DNS server.
The DNS server may be temporarily unavailable, or there could be a network problem.

For assistance, contact your network support team.
Avatar billede nva Praktikant
13. juli 2006 - 10:31 #3
Hvis de andre kan se siden skyldes det måske at de ikke har ryddet op i temporære internetfiler og derfor ser en tidligere casched side.
Avatar billede snaden Nybegynder
13. juli 2006 - 10:38 #4
Aahh... interessant. DVS, at det nok er fordi jeg lige har ryddet gamle formularer mm, og siden i øvrigt er ude af drift. Det er med andre ord ikke noget jeg kan gøre noget ved? Korrekt?
Avatar billede nva Praktikant
13. juli 2006 - 10:39 #5
Jeg tror ikke du kan gøre andet end at vente tålmodigt til siden er oppe igen.
Avatar billede snaden Nybegynder
13. juli 2006 - 10:41 #6
Ok... tak for det. Post et svar
Avatar billede nva Praktikant
13. juli 2006 - 10:42 #7
svar
Avatar billede nva Praktikant
13. juli 2006 - 10:45 #8
Uden at skulle gøre mig alt for klog på det vil jeg tro det er 'domain name serveren' der er nede - og det er den der oversætter www-adressen til ip-adresse og derfor ikke nødvendigvis den server som selve web-siden ligger på. Det vil sige at hvis andre bruger en anden DNS-adresse end dig, så vil de kunne komme ind.
Avatar billede leif Seniormester
13. juli 2006 - 10:47 #9
Er siden hosted hos dig selv ?
Avatar billede snaden Nybegynder
13. juli 2006 - 10:48 #10
Nej jeg har intet med siden at gøre...
Avatar billede nva Praktikant
13. juli 2006 - 10:50 #11
Du har sikkert markering i 'hent automatisk DNS-serveradresse' under egenskaber for din internetprotokol som de fleste vist har - men ellers kan man her angive en anden DNS-adresse og så måske få fat i siden, hvis det er meget vigtigt ;)
Avatar billede leif Seniormester
13. juli 2006 - 10:51 #12
Okay ! Du forsøge dig med at se om du kan pinge adressen, men ellers kan det også være et routnings problem som du ikke kan gøre noget ved.
Avatar billede snaden Nybegynder
13. juli 2006 - 10:52 #13
det er lidt mærkeligt, for siden plejer at du... Nu har jeg brugt en såkaldt anonymizer, og så kan jeg sgu godt komme ind på siden...
Avatar billede nva Praktikant
13. juli 2006 - 10:54 #14
Det kan vel skyldes at du så logger på fra en anden server, der bruger en and DNS på den måde.
Avatar billede nva Praktikant
13. juli 2006 - 10:54 #15
'bruger en anden DNS' skulle der stå ;)
Avatar billede leif Seniormester
13. juli 2006 - 10:55 #16
Hvis det er et Routningsproblem kan også ske fra det ene øjeblik til det andet. Du kan jo nævne det overfor for din Internet udbyder så vil de tjecke om det er dem som har et problem.
Avatar billede snaden Nybegynder
13. juli 2006 - 10:56 #17
Ok... Så blev jeg da lidt klogere... I skal have mange tak
Avatar billede nva Praktikant
13. juli 2006 - 10:57 #18
Det glæder mig du fik det til at virke - og kan så bruge den løsning, hvis det skulle ske igen. Imorgen eller senere i dag virker det sikkert normalt igen.