Avatar billede f2 Nybegynder
11. maj 2001 - 21:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Textbox med farve og mere..

Nogen der ved hvordan man kan lave en tekstbox med forskellig textfarve, baggrundsfarve på teksten, understreget, fed og skrifttype (skrifttypen må gerne være sådan, at den laver det om på al teksten).. men resten skal være sådan at man specifikt kan sige at de første 3 chars skal have en blå tekstfarve og rød baggrundsfarve.. og så skal nummer 4 fx. være normal uden baggrundsfarve..
kan man det måske via API\'s ?
hvis ikke, er der så nogen der kender en OCX hvor man kan det,.. den skal være gratis..
på forhånd, tak :o)
Avatar billede martin_zeus Nybegynder
11. maj 2001 - 23:57 #1
Der skal du nok skrive i en rich text box for det vil lade sig gøre!

Jeg ved ikke om det virker med det skulle det gerne.

form_load()
intWords = \"0\"
end sub

RTB_change()\'rich text boxen kode til change
intWord = intWord + 1

If not intWord = \"4\" then
RTB.selstart 0
rtb.selcolor = RGB(22,66,99)
end if
If intWord = \"4\" then
RTB.selstart 4
RTB.Selcolor = vbRed
end if
end sub

Jeg er ikke sikker på at det virker men du kan prøve, jag kan ikke lige det med baggrundsfarve men prøv dig fra med det hvis det virker!

Hvis den melder fejl med RTB.selstart 0 så prøv RTB.selstart RTB.text,0
og det samme med den næste bare byt 0 ud med 4

mvh. Martin
Avatar billede f2 Nybegynder
12. maj 2001 - 00:07 #2
den med richtextbox kender jeg godt
og det virker fint,...
men igen, den kan ikke lave baggrundsfarve :o(
det er sådan set det eneste problem med den
Avatar billede martin_zeus Nybegynder
12. maj 2001 - 21:09 #3
Det kan jeg ikke hjælpe dig med desværre, hvis der ikke et en baggrunds funktion.
Avatar billede mix Nybegynder
21. maj 2001 - 17:13 #4
/f2

Hvis nu din RichTekstbox hedder Text1

Kunne du så ikke bare skrive

Text1.backcolor = vbRed

Så bliver den da rød..
eller vi du have den pr ord ?

/Mix
Avatar billede f2 Nybegynder
21. maj 2001 - 17:20 #5
pr. bogstav nærmere!..
Avatar billede f2 Nybegynder
26. februar 2003 - 14:51 #6
-