Avatar billede chriscross Nybegynder
12. juli 2006 - 14:08 Der er 3 kommentarer

Fejl ved package & deployment af OCX

Jeg sidder og nørkler med en ocx i VB 6.0 ( en Acitve X control ), som jeg skal have pakket til en cab-fil.
Det ser ud til at fungere i min VB - og jeg kan køre den derfra. I mit projekt er inkluderet en komponent jeg har fået lov at bygge videre på - den driller til gengæld når jeg vil lave min cab, i det øjeblik jeg klikker på
finish får jeg fejlen:
"Ihe information found in the file 'c:\meressti\minOCX.ocx' does not match that found in the registry. Make sure the file is registred on this computer in the directory uoy are retrieving it from.Your projekt may not function properly if you continue. Do you wish to continue ?"

- hvor den pågældende ocx er den jeg har fået lov at bygge videre på...

Da jeg startede mit projekt fik jeg den samme besked første gang, og jeg
fandt et hit på google der fortalte noget om at PDW'en ikke understøttede
lange stier og at man skulle prøve at flytte og genregistrere filen, det
virkede for mig, men nu har jeg fejlen igen...og så vidt ejg ved ahr jeg ikke pillet...

Jeg har dobbelttjekket det hele og jeg har kun samme version af den ocx på min maskine - den er registreret i samme directory som min VB henviser til i components...jeg kan afregistrere den og så fejler VB, registrere igen og så kører det igen.

Nu er jeg løbet tør for ideer til hvad det kan være, er der nogle der har
været ude for det samme ? Jeg aner simpelthen ikke hvad der forårsager denne fejl.

Den ocx jeg bygger på skulle ikke fejle noget men jeg har vist desværre ikke lov at give den videre...så får jeg licens-vrøvl..

Mvh
Christina
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
12. juli 2006 - 14:57 #1
Husk at begge OCX'er skal med i projektet
Avatar billede chriscross Nybegynder
12. juli 2006 - 15:19 #2
Mener du at jeg skal tilføje min egen ocx i mit VB projekt ?
- jeg har dem begge + et par stykker til når jeg er i DPW'en.....
Avatar billede chriscross Nybegynder
12. juli 2006 - 15:35 #3
Altså mit projekt er et activeX projekt som indehodler den ocx jeg bygger på. Når jeg så kompiler mit projekt får jeg min egen nye ocx.
Begge disse er med i min package + hvad den eller synes der skal med - der er tre andre filer...

Men i mit projekt kan jeg ikke se min egen ocx under components - jeg har heller ikke gjort noget for at registrere den, skal jeg det ?
I kombalibitet peger den på sig selv - den er sat til binær.
Men det er som sagt den "fremmede" ocx PDW'en brikker sig over...