Avatar billede don_r Nybegynder
11. juli 2006 - 21:34 Der er 2 kommentarer

Ingen ffmpeg

Hej Eksperter

Jeg er ved at lave noget filmklip upload, her bruger jeg så ffmpeg til at lave avi, mpeg og andre filer om til flv (flash) så jeg kan vise dem alle på en nem måde. Men når jeg laver dem om til flv er de uden lyd, men ikke hvis jeg laver dem om til avi.

FLV
ffmpeg -i MOV02253.MPG -ab 56 -ar 22050 -b 500 -r 15 -s 320×240 test.flv

AVI
ffmpeg -i MOV02253.MPG -ab 56 -ar 22050 -b 500 -r 15 -s 320×240 test.avi

Jeg gør det samme ved begge tilfælde, så kan ikke lige forstå at der er lyd på den ene men ikke på den anden.
Avatar billede don_r Nybegynder
11. juli 2006 - 22:44 #1
ok fandt ud af at jeg skulle have ./configure --enable-mp3lame da jeg installede det og så gøre sådan i stedet:

ffmpeg -i MOV02253.MPG -ab 56 -ar 22050 -b 500 -r 15 -s 320x240 -acodec mp3 test.flv

Det er så godt, der skal så bruges pakken libmp3lame.so til Suse, kunne finde den til 10.1 som min alm. PC køre. Men min test-server køre 9.2_32. Men kan ikke finde noget til den.

Desuden har jeg en statusbar, der viser hvor langt filen er nåedet i min flashafspiller. Men med de flv filer jeg laver via ffmpeg virker denne ikke. Har hentet en flv-fil fra nettet her virker den godt. Mystisk
Avatar billede mula Nybegynder
13. juli 2006 - 15:55 #2
ide en anden måde at bruge ffmpeg på http://www.erightsoft.com/SUPER.html