Avatar billede thewizard Nybegynder
11. juli 2006 - 21:08 Der er 10 kommentarer

Screenshot - out of memory?

Jeg har lavet et program som har brug for at tage et screenshot hver 0.25sekund, som gøres med en timer. (http://www.eksperten.dk/spm/148065, sjh's svar).

Men efter 10 minutter ca., melder programmet fejl, og går ned: Out of memory. Nogen som kan finde en løsning? Min kode er faktisk nakket fra sjh's svar, så står i overstående link.
Avatar billede thewizard Nybegynder
11. juli 2006 - 21:08 #1
Skal lige siges at screenshottet sættes ind i en picture1-box. Så det kan behandles.
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
11. juli 2006 - 23:00 #2
Noget tyder på at du ikke får frigivet hukommelsen efter hver screen shop
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
11. juli 2006 - 23:05 #3
Jeg har brugt den løsning fra sjh og den virker perfekt "Tak til sjh for det" men jeg havde ikke dette problem da jeg afsluttede programmet efter nogle få screen shot.
Avatar billede thewizard Nybegynder
12. juli 2006 - 01:41 #4
Jeg kan nemt tage mange screenshots, men går jo ned efter... hmm... 500 stk? Aner ikk præcis antal.
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
12. juli 2006 - 02:01 #5
Hvis du ganger størelsen på hvert billede op så passer det sikker med din memmory limit
Avatar billede thewizard Nybegynder
12. juli 2006 - 04:17 #6
Det tager ca. 20 min før den går kold. Og siger den er out of memory. Og:

Timer1.Interval = 250
Avatar billede thewizard Nybegynder
12. juli 2006 - 04:20 #7
et screenshot i bmp fylder 3.75 mb. 4 stk på ét sekund. Dvs. 4800 på 20 minutter. Svarer til 18000 megabyte. Har 62 gb ledigt på harddisken. :)
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
12. juli 2006 - 05:12 #8
Det var ikke harddiskens memmory men dit RAM lager + det virtuele lager jeg tror dit program kløjes i, hvis det bruger mere tid på at frigøre memmory end på at tildele.
Bare et ukyndigt forslag.
Nu er det vel ikke såddan at evt. den variabel som holder filnavnet ikke passer hvis evt. filnavnet bliver for langt?
Avatar billede thewizard Nybegynder
12. juli 2006 - 05:43 #9
Hmm, ikk sikker.. Kigger på det.. Nogen andre som har forslag?
Avatar billede thewizard Nybegynder
12. juli 2006 - 06:51 #10
Timer1.Interval = 500, giver mig 40 minutter, indtil den fryser.