Avatar billede altschuler Nybegynder
11. juli 2006 - 14:23 Der er 9 kommentarer

Underligt CSS-problem (Validering)

Hej denne side:

index.htm:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head>
    <title>sequence4 - comming soon</title>
    <link rel="SHORTCUT ICON" href="icon.ico" />
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
    <meta name="Author" content="sequence4" />
    <meta name="Keywords" content="webdesign; sequence; sequence4; design; web; grafik; sequence 4; flash; photoshop; asp.net; asp.net 2.0;" />
    <meta name="Description" content="Tilbyder fulde løsninger indenfor multimedie webdesign og grafisk identitet" />
    <meta name="Copyright" content="Copyright (c) 2006, sequence4" />
</head>
<body style="background-color:#eae9e5; background-image:url(logo.png); background-position:center center; background-repeat:no-repeat; background-attachment:fixed;" />
</html>

-------------------------------

global.ascx:

<%@ Application Language="VB" %>

<script runat="server">
    Sub Application_Error(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        Response.Redirect("index.htm")
    End Sub
</script>

--------------------------

Når jeg prøver at lave en CSS-validering får jeg denne fejl:

Please, validate your XML document first!

Line 1

Column 1

Content is not allowed in prolog.

Hvad i alverden er der galt?
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. juli 2006 - 14:40 #1
Hvilket værktøj gemmer du filen med?
Mvh
Avatar billede altschuler Nybegynder
11. juli 2006 - 14:52 #2
hvilken fil?
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. juli 2006 - 14:59 #3
Sorry :o) - index.html
Det er muligt at det drejer sig om et byte order mark (BOM) der er indsat i filen inden <!DOCTYPE
Du vil kunne se om det er tilfældet hvis du kigger på filen i hex-mode med ultraedit.
Mvh
Avatar billede altschuler Nybegynder
11. juli 2006 - 15:03 #4
Hmm, det her jeg slet ikke fostand på. Jeg har gemt filen med VS 2005.
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. juli 2006 - 15:14 #5
Hvad sker der hvis du skriver sådan her over din doctype:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
Mvh
Avatar billede altschuler Nybegynder
11. juli 2006 - 15:57 #6
Hjælper ikke :(
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. juli 2006 - 16:48 #7
Hvis du lægger din @ her - så skriver jeg til dig. Så kan du sende filen tilbage til mig... Så tager jeg lige et kig på den.
Mvh
Avatar billede altschuler Nybegynder
11. juli 2006 - 19:06 #8
Det lyder rigtig godt, tak skal du have.

E-mail: admin@de-haas.dk
Avatar billede snepnet Nybegynder
27. juli 2006 - 23:05 #9
Jeg har fået filen, og årsagen var som skrevet 11/07-2006 14:59:23.
Mvh