Avatar billede thomasofdenmark Nybegynder
10. juli 2006 - 15:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Web service - definer tagnavn i output

Jeg har lavet en webservice der retunere et string array. Når jeg kalder denne service får jeg:

<ArrayOfString>
<string>10 years</string>
<string>12 years</string>
<string>14 years</string>
</ArrayOfString>

Hvordan kan jeg næmmest definere tagnavnene (ArrayOfString og string)?

Kode til service:

[WebMethod(BufferResponse=true, CacheDuration=0, MessageName="getChoices",
Description="Retrives choices for a specific question - given a questionId")]
public string[] getChoices(int questionId, string language, string sessionId)
{
string[] choices = null;
choices = new string[3];

if(IsSessionValid(sessionId))
{
SqlParameter[] aParams = new SqlParameter[2];

aParams[0] = new SqlParameter("@intQuestionId", SqlDbType.Int);
aParams[0].Value = questionId;

aParams[1] = new SqlParameter("@strLanguage", SqlDbType.NVarChar);
aParams[1].Value = language;

SqlDataReader sdr = SqlHelper.ExecuteReader(ConfigurationSettings.AppSettings["ConnectionString"],
CommandType.StoredProcedure,
"GetChoices",  aParams);

int count = 0;
while(sdr.Read())
{
choices[count] = sdr["strChoice"].ToString();
count++;
}
return choices;
}
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2006 - 15:33 #1
Hvorfor vil du aendre de navne ?

De foelger SOAP standarden d.v.s. at andre programmer kan finde ud af det.

Hvis du aendrer dem, saa er der vel ikke noget som virker (ja maaske kan man
lave en beskrivelse i WSDL der goer at det kan forstaas, men hvorfor boevle
med det).
Avatar billede thomasofdenmark Nybegynder
10. juli 2006 - 16:20 #2
Ahh, det var måske i virkligheden mere nysgerrighed end det var af praktiske årsager. Tænkte der måske var en fordel i at bruge en web service til at retunere eks. en konfig fil i xml format. Fremfor at lave et standart xml object på c# niveau og retunerer det.
Men all right, jeg lader det ligge. Tak for kommentar.
Avatar billede thomasofdenmark Nybegynder
11. juli 2006 - 08:53 #3
Jeg lukker!