Avatar billede simonph Nybegynder
10. juli 2006 - 14:32 Der er 6 kommentarer

Min skærm består af utydelige firkanter 0,5*2,0 cm lange

Efter at jeg havde spillet på min bærbare computer 4-5 timer skifter skærmbilledet fra normal til en masse firkanter i størrelsen 0,5*2,0 cm. der flimrer så man ikke kan se tydeligt. Jeg slukkede computeren og da jeg startede op igen kom det igen efter lidt kortere tid... osv... så nu kommer det lige efter computeren har åbnet!? hvad er det, og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede ajenbo Nybegynder
10. juli 2006 - 14:37 #1
Det kan være et varme problem eller dårlig ram.
Tegner den stadig det rigtige billed eller er det bare tilfældige bloke?

Har du mulighed for at tage et print screen hvor det er sket?
Avatar billede simonph Nybegynder
10. juli 2006 - 15:07 #2
Hmm, jeg har 1024 ram... Men jeg skal prøve at tage et screen shot. Man kan godt se lidt så det er ikke tilfældige blokke.. bliver du online? så ør jeg det nu?
Avatar billede simonph Nybegynder
10. juli 2006 - 15:38 #3
Halløj Ajenbo - Har du en mail jeg må sende det til? Har fået taget det, men det var lidt bøvlet.., du vil se hvorfor!
Avatar billede ajenbo Nybegynder
10. juli 2006 - 15:58 #4
Hmm jeg er ikke så meget for at skrive min mail here men du kan sende det til dump@pc.dk

Selv om du har meget ram kan det stadig godt være i stykker :), det er også muligt at grafik korted har sine egne ram.
Der er et program på nettet der kan teste dine data ram,  http://www.memtest86.com/#download0
Det kræver dog at du ved hvordan man brænder en ISO/billed fil til en cd og booter computeren fra en CD.
Der findes også mindre effeketive programmer der ikke kræver de 2 trin.

Hvis du kan tage et screen shot af fejlen er det ikke skærmen der er istykker men noget i grafikorted eller moske noget indu dyper. Jeg vil nok kigge efter en bios opdatering til det grafikkort og muligvis bund kort der er i maskinen, men check at alle køler køre som de skal.
Avatar billede simonph Nybegynder
10. juli 2006 - 16:24 #5
Okay, jeg har hentet begge test's både den normale og ISO testen. skal jeg brænde ISO filen over på en cd, på den normale måde eller skal det gøres anderledes? Hvis der er nogle oplysninger om compueren du behøver så skriv. Jeg har sendt en mail.
Avatar billede ajenbo Nybegynder
10. juli 2006 - 17:39 #6
Godt klaret at tage det billed, det tyder det svære på at enten den RAM som grafikkorted eller selve grafikkorted er toast, men check propellerne.

En iso fil er en CD der er gemt som en fil.
Så den skal ikke bare kopires over på en cd lige som en billed samling etc. metoden vil være lidt forskælig alt efter hvilket program du bruger til at brænde cd'er.
Jeg vil foreslå at du bruge dette program til at brænde cd'en det er ganske simpelt og at bruge og har godt med instruktioner.
http://isorecorder.alexfeinman.com/v2.htm
du kan også prøve http://www.cdburnerxp.se/download.php den kan en del flere ting.

Når du har lavet CD en sætter du den i drevet og genstarter/starter computeren hvis den er indstillet korekt skulde den gerne starte op fra cden og gå igang med at teste, hvis du heller ikke kan se noget mens den tester er dit grafikort nok toasted.

Hvis ikke den starter op fra CD en og bare går ind i windows skal du ud i bios og indstille den til at starte fra cden, hvis du har et grafik kort med shared/delt hukommelse så bør du også stille det til at bruge/have så lidt hukommelse som muligt mens du køre testen.