Avatar billede forceprogrammer Nybegynder
10. juli 2006 - 13:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Max antal records i en kombobox?

Hej. Jeg har en kombobox i en access form.
Denne er knyttet til en stored procedure i en SQL-server.

Når jeg eksekverer proceduren som stand alone for at teste den retunerer den 13782 records som den skal.

Komboboksen viser dog kun de 10000 første records, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor.

Iflg. hvad jeg har kunnet støve op på nettet burde en access kombobox kunne klare 2^16 rækker. Men det er altså ikke tilfældet.
Hvad kan der være galt? Hvor kan jeg evt. sætte max-antallet op, så den viser alle 13782 rækker?

Min combobox indeholder 4 kolonner, men det burde ikke gøre en forskel.
Jeg håber meget på hjælp

Tak på forhånd
Avatar billede -anders- Juniormester
10. juli 2006 - 13:21 #1
Hej, dette er blot i skud

Prøv at vælge funktioner/indstillinger, klik på fanebladet Rediger/Søg, her er det et felt der angiver at lister kun skal vise 1000 poster, prøv evt at indtaste et større tal i denne boks, komprimere derefter access databasen, men kun et skud.
Avatar billede forceprogrammer Nybegynder
10. juli 2006 - 13:23 #2
Hej Anders.
Det forsøg har jeg allerede rodet med, og det har ikke gjort en forskel desværre.
Da dette ikke er en access database men bare en .adp(dvs. kun access forms) kan jeg ikke komprimere den vil jeg tro.
Men at ændre den option du omtaler har ikke vist sig at give noget (ændrede fra 1000 til 20000).
Mange tak alligevel.
Måske du el. andre har andre forslag til hvad der kan være galt?

Mvh...
Avatar billede -anders- Juniormester
10. juli 2006 - 13:25 #3
Hmm, nej ikke lige, men det lyder lidt mystisk, måske der kommer andre forbi med et bedre forslag
Avatar billede forceprogrammer Nybegynder
10. juli 2006 - 14:02 #4
hmm, nu har jeg prøvet at fylde et recordset op manuelt og checke om det er forbindelsen mellem access-formen og basen der er noget galt med, og det ser ikke sådan ud.
Jeg har testet med:

Dim rs As New ADODB.Recordset
Dim conn As New ADODB.Connection
Set conn = CurrentProject.Connection
rs.Open "procname param1,param2", conn
Set Combo0.Recordset = rs
MsgBox rs.RecordCount
MsgBox Combo0.ListCount

hvilket resulterer i at der nu er det rigtige antal records i boksen...

Men altså hvis jeg bruger wizarden til at fylde komboboksen op sætter den kun 10000 i...Det er meget mystisk. Som om der er en skjult og meget hemmmelig property der ikke er blevet sat op.

Hvad kan det mon være?
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2006 - 15:07 #5
Hvorfor har du en komboboks med så mange records, er det fordi du ønsker at bruge autoudfyldningsfunktionen? For det kan vel også gøres på anden og måske mere hensigtsmæssig måde!~)
Avatar billede forceprogrammer Nybegynder
10. juli 2006 - 15:31 #6
Det er ikke mig der har lavet systemet...Jeg retter bare i det :)

Men jeg fandt fejlen...Man kan angive max records under tools->options->advanced

Ret simpelt...Men hvis man ikke ved det kan det tage lang tid at finde...

Jeg tillader mig at give point til mig selv da jeg selv fandt ud af det :) Tak for jeres tid.
Mvh.
Avatar billede -anders- Juniormester
10. juli 2006 - 15:51 #7
Glad for at høre du fik det til at virke :o). Den indstilling du angiver findes ikke i .mdb, men altså i .adp filen :o)