Avatar billede capn Nybegynder
10. juli 2006 - 08:59 Der er 1 løsning

Skrive fil med specialtegn med samme kodning som vb6 gør

Jeg skal gemme en tekststeng i en fil. Strengen indeholder mange specialtegn fordi den er "krypteret" (noget bitwise XOR). Jeg bruger "My.Computer.FileSystem.WriteAllText".  Men mit gamle vb6 program kan ikke læse filen filen. Hvis jeg sætter encoding til ASCII går det bedre, men der er problemer med æøå som læses forkert (i virkeligheden ikke bogstaverne æøå, men  de tegn som fremkommer når strengen XORes med vore "kodeord".). Hvad kan der være galt? Hvordan skal jeg skrive filen i samme format som jeg gør i vb6 ved at skrive:

Open AppPath For Output As #1
    Print #1, myString
    Close #1
Avatar billede capn Nybegynder
10. juli 2006 - 10:31 #1
Jeg har nu løst problemet ved at lave en dll-klasse i vb6 som indeholder følgende:
Public Sub writeToVB6File(filename As String, text As String)
    Open filename For Output As #1
    Print #1, text
    Close #1
End Sub

Public Function readFromVB6File(filename As String) As String
    Dim fileLength As Integer
    fileLength = fileLen(filename)
    Open filename For Binary As #1
    readFromVB6File = Input$(fileLength, #1)
    Close #1
End Function

Med disse funktioner kan jeg skrive og læse i samme format som vb6 gør fra visual studio 2005.