Avatar billede hestetoften Nybegynder
09. juli 2006 - 02:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Multi upload ?

Kik lidt på nedenstående !

kan man ikke få den til at acceptere <input type="text"> i stedet for <input type="file"> ?

<%    @EnableSessionState    = False %>
<%    Option Explicit %>
<%    Response.Expires    = 0 %>
<%
    Dim UPLOAD_PATH
        UPLOAD_PATH    = Server.MapPath("/fotos")

response.write UPLOAD_PATH&"<br>"

    Dim g_oFso, g_oFolder, g_oFile
        Set g_oFso    = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        Set g_oFolder    = g_oFso.getFolder(UPLOAD_PATH)

    If (Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST") Then
        Dim g_oUpload

        Dim fpos, fcontent, taller,minlinje,i
    Set g_oUpload    = get_upload_files()

For taller = 1 to 5

        fcontent  = g_oUpload("linie"&taller).Item("content")
    if fcontent <> "" then
        Set g_oFile    = g_oFso.CreateTextFile(UPLOAD_PATH & "\" & extract_filename(g_oUpload("linie"&taller).Item("filename")))

        For fpos = 1 to LenB(fcontent)
            g_oFile.Write chr(AscB(MidB(fcontent, fpos, 1)))
        Next
        g_oFile.Close: Set g_oFile    = Nothing
    end if
Next

'response.write("<html><body bgcolor=silver><center>Filen er uploaded korrekt!</center></body></html>") 'denne linie skal ændres hvis det skal ændres... Eller der skal mere til..
response.end
        Response.Redirect Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
    End If

  Response.Write "<html><body bgcolor=silver><center>"
    Response.Write "<form name=""frmUpload"" method=""post"" enctype=""multipart/form-data"" action=""" & Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") & """>"
    ' Problemet er at de skal være af typen FILE
    Response.Write "<input type=""file"" style=width:400 name=""linie1"" value=""C:\Documents and Settings\larsen\Dokumenter\Billeder\cbx650-1.jpg""><br>"
    Response.Write "<input type=""file"" style=width:400 name=""linie2"" value=""C:\Documents and Settings\larsen\Dokumenter\Billeder\cbx650-2.jpg""><br>"
    Response.Write "<input type=""file"" style=width:400 name=""linie3"" value=""C:\Documents and Settings\larsen\Dokumenter\Billeder\cbxside400.jpg""><br>"
    Response.Write "<input type=""file"" style=width:400 name=""linie4"" value=""""><br>"
    Response.Write "<input type=""file"" style=width:400 name=""linie5"" value=""""><br>"
    Response.Write "<input type=""submit"" value=""Upload"" style=width:100></form>"
    Response.Write "</center></body></html>"

%>
<%
    Function get_upload_files()
        Dim    upload_object, request_binaries
        Dim position_start, position_end
        Dim boundary, boundary_pos

        Set upload_object    = Server.CreateObject("Scripting.Dictionary")
        request_binaries    = Request.BinaryRead(Request.TotalBytes)
        position_start        = 1
        position_end        = InstrB(position_start, request_binaries, get_byte_string(chr(13)))
        boundary            = MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start))
        boundary_pos        = InstrB(1, request_binaries, boundary)

        Do Until (boundary_pos = InstrB(request_binaries, boundary & get_byte_string("--")))
            If Not(Response.IsClientConnected) Then Response.End

            Dim name, pos_file

            position_start    = (InstrB(InstrB(boundary_pos, request_binaries, get_byte_string("Content-Disposition")), request_binaries, get_byte_string("name=")) + 6)
            position_end    = InstrB(position_start, request_binaries, get_byte_string(chr(34)))

            name            = get_string(MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start)))
            pos_file        = InstrB(boundary_pos, request_binaries, get_byte_string("filename="))

            If  ((pos_file <> 0) AND (pos_file < InstrB(position_end, request_binaries, boundary))) Then
                upload_object.Add name, Server.CreateObject("Scripting.Dictionary")

                position_start    = (pos_file + 10)
                position_end    = InstrB(position_start, request_binaries, get_byte_string(chr(34)))
                upload_object.item(name).Add "filename", get_string(MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start)))

                position_start    = (InstrB(position_end, request_binaries, get_byte_string("Content-Type:")) + 14)
                position_end    = InstrB(position_start, request_binaries, get_byte_string(chr(13)))
                upload_object.item(name).Add "content-type", get_string(MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start)))

                position_start    = (position_end + 4)
                position_end    = InstrB(position_start, request_binaries, boundary) - 2
                upload_object.item(name).Add "size", ((position_end - position_start))
                upload_object.item(name).Add "content", MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start))

            End If
            boundary_pos    = InstrB(boundary_pos + LenB(boundary), request_binaries, boundary)
        Loop

        Set get_upload_files = upload_object

    End Function

    Function get_byte_string(str)
        Dim cnt
        For cnt = 1 to Len(str)
            get_byte_string    = get_byte_string & chrB(AscB(Mid(str, cnt, 1)))
        Next
    End Function

    Function get_string(str)
        Dim cnt
        For cnt = 1 to LenB(str)
            get_string    = get_string & chr(AscB(MidB(str, cnt, 1)))
        Next
    End Function

    Function extract_filename(filename)
        extract_filename    = Right(filename, Len(filename) - InStrRev(filename, "\", -1, 1))
    End Function
%>
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
09. juli 2006 - 05:52 #1
Lær php...
Avatar billede keysersoze Guru
09. juli 2006 - 11:14 #2
ostyrpuda >> det var da nok en af de dummeste kommentarer hidtil?!

hestetoften >> hvad er formålet med at indsætte text i stedet for file felter? Hvis det er at kunne foruddefinere en fil når du ikke langt for det kan heldigvis ikke lade sig gøre - tænk en sikkerhedsrisiko det ville være overfor banknøgler og andre personlige filer? Hvis ikke det er formålet så prøv at forklar nærmere.
Avatar billede hestetoften Nybegynder
09. juli 2006 - 12:19 #3
Jeg kunne godt tænke mig at uploade flere filer (billedfiler) på en gang, uden at skulle hente dem en af gangen.

Dette kan gøres ved hjælp af et JavaScript, der kan sætte stier ind i nogle text felter.

problemet er at få denne ASP-KODE til at læse fra text-felter i stedet for file-felter.
Avatar billede keysersoze Guru
09. juli 2006 - 12:27 #4
det kan du ikke - du skal bruge et file-felt for at uploade filer. Hvis du vil kunne markere flere filer på én gang skal du over i en anden type løsning fx ActiveX (en mulighed er fx http://www.aspupload.com/xupload.html)
Avatar billede hestetoften Nybegynder
09. juli 2006 - 12:33 #5
KAn det ikke gøres uden brug af komponent ?
Avatar billede keysersoze Guru
09. juli 2006 - 12:51 #6
Måske .NET har nogle muligheder men ellers ikke mig bekendt.
Avatar billede keysersoze Guru
05. august 2006 - 14:40 #7
lukketid?
Avatar billede hestetoften Nybegynder
05. august 2006 - 23:43 #8
keysersoze du får point ikke for at løse problemet, men for at vise mig at det desværre og selvfølgelig ikke kan lade sig gøre.

og fordi brugernavn minder mig om en af de bedste film der er lavet :-)