Avatar billede thomas-k Nybegynder
08. juli 2006 - 21:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Battlefield 2 hardware

Jeg har købt Battlefield 2, men spillet hakker utrolig meget (afprøvet i singleplayer delen). Derfor vil jeg høre om nogle har en idé om hvad der er flaskehalsen i mit system:

. Nvidia 6600gt 256 MB grafik
. 3.06 Ghz Celeron CPU
. 2x512 DDR RAM
. CRT skærm
. 300 watt PSU
. Realtek AC97 onboard lyd

- kender en som har en XP 1700 cpu og samme grafikkort, dog med en fladskærm, og der kører det fint.

Jeg er selv inde på at det enten er min PSU, skærm ell. lydkort som er årsag til mit problem...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juli 2006 - 22:28 #1
Det er ikke skærmen, en CRT skærm oplever ikke lag, shadows og ghosts.
Avatar billede thomas-k Nybegynder
08. juli 2006 - 22:33 #2
ok, tænkte bare på strøm (digitalt til analog) med CRT. Men jeg har lige sat mit lydkort til disable, og virkede som om det kørte langt bedre...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juli 2006 - 22:35 #3
Dårlig PSU ville forårsage et reboot, ikke hakkende billeder.

Hvorfor skulle det være det lydkort, det har da ikke noget med billederne at gøre.

Tror det er dit grafik kort:

VIDEO
Video card must have 128 MB or more memory and one of the following chipsets:

    * NVIDIA GeForce FX 5700 or greater
    * ATI Radeon 8500 or greater

Eventuelt ville jrg opdatere drivere til motherboard (chipset) og derefter grafikkort driveren. Desuden skal du sørge for at din windows er fuldt opdateret. Incl DirectX9
Avatar billede thomas-k Nybegynder
08. juli 2006 - 23:00 #4
Dårlig eller utilstrækkelig PSU behøves ikke kun at forårsage genstart af system, efterom grafikkort godt kan sluge så meget strøm, at der ikke er nok til fx RAM ell. CPU.

Det hakker både i lyd og grafik. Dog ikke efter jeg slukkede mit lydkort. Man kan ikke opdele det på den vis, og sige at lyd og billede ikke hænger sammen.

Det har intet med grafikkortet at gøre. Som jeg skrev virker det på en anden computer der er langsommere end min (dog pånær lydkort) med samme grafikkort. Mener iøvrigt at hans strømforsyning også er en 300 Watt, men ikke sikker.

Jeg har mit system fuldt ud opdateret, samt grafikkort og DirectX9c. Jeg savner lidt bedre idéer, da jeg ikke er helt ny i faget ;-) Jeg har ikke forstand på skærme, men jeg vælger at stole på din første tråd. Derfor kan det kun være lyd eller strøm.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2006 - 10:03 #5
Jamen jeg skal ikke udelukke at det kan være forsyningen, men det kan du jo let teste.

Du låner bare din kammerats strømforsyning. Hvis den fungere stabilt så skal du have en ny PSU.

300W er ikke 300W og så alligevel, de 300W kan være fordelt forskelligt på 5V og 12V.
Avatar billede thomas-k Nybegynder
09. juli 2006 - 12:40 #6
Ja, det er en jungle at finde ud af. Jeg må teste lidt. Jeg vender tilbage med et svar så snart jeg har fået det afprøvet.
Avatar billede amikk Nybegynder
09. juli 2006 - 12:44 #7
Jeg er mere tilbøjelig til at give processoren skylden
Avatar billede dancemaniac Nybegynder
09. juli 2006 - 12:50 #8
3.06 Ghz Celeron CPU !
Avatar billede dancemaniac Nybegynder
09. juli 2006 - 12:52 #9
Jeg lag'de med:

3,2 ghz p4
Ato Radeon 9600 xt
521 mb ddr 400 mhz ram .

Men da jeg så fyldte 2x512 mb ekstra ram i, funkede spillet perfekt . !
Avatar billede thomas-k Nybegynder
09. juli 2006 - 14:05 #10
Ja, det har intet med processoren at gøre. Den er endda overdimensioneret til jobbet. Men håber flere kommer til som har haft samme problem og fået det løst, da jeg på den vis kan komme ind på sporet af problemet...
Avatar billede da9el Nybegynder
10. juli 2006 - 16:51 #11
Nu ved jeg ikke hvor meget lort du har liggende på din computer, men jeg ville nok starte med at formatere den..
Avatar billede thomas-k Nybegynder
10. juli 2006 - 18:17 #12
Jamen, den er fyldt med en masse ting, ikke lort ;-) Har tænkt at en defrag måske ville hjælpe lidt... Men virker underligt hvis den skulle udvikle mirakler.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
12. juli 2006 - 03:21 #13
Indstilling "textures" i BF2 graphics menu skal stå på medium, ikke high. Prøv hvordan spillet forholder sig i online delen også.
Avatar billede thomas-k Nybegynder
12. juli 2006 - 13:31 #14
- jeg prøvede med defragmentering, men det hjælp ikke yderligere.

Jeg kan prøve at sætte textures til medium eller low, for at teste. Online delen giver samme resultat :-(

Der går lige nogle uger inden jeg kan teste med nyt hardware, så forslag/erfaringer er meget velkomne.
Avatar billede thomas-k Nybegynder
24. marts 2007 - 13:28 #15
lukker, men indsætter kommentar hvis jeg får løst problem.