Avatar billede linux_newbie Nybegynder
11. maj 2001 - 15:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

UPDATE ?

Hejsa der.! :D

jeg er ved og bixe mig et lille Ftp system , hvor man kan logge ind o.s.v.. men jeg vil gerne have sådanne at Brugeren Updatere Info omkring den ftp ? .. hvilket sql skal man bruge der ? .. nogen der kan komme med et kort eksempel ?.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. maj 2001 - 15:24 #1
<?
mysql_query(\"update TABEL set navn = \'$navn\' url = \'url\'\");
?>
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. maj 2001 - 15:25 #2
<?
mysql_query(\"update TABEL set navn = \'$navn\' url = \'$url\' where brugernavn = \'$brugernavn\'\");
?>
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
11. maj 2001 - 15:27 #3
ej kan du uddefinere det lidt :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. maj 2001 - 15:28 #4
giv mig lige lidt mere info :)
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
11. maj 2001 - 15:30 #5
Hvis nu den der bruger som logger ind.... skal kunne opdatere sin info omkring HANS ftp ... så skal man jo have hans ftp info ud i nogle text boxe hvor efter når man har en button der hedder Save.. og så har man opdateret sin INFO .. ? .. kunne det hjælpe  lidt ? :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. maj 2001 - 15:36 #6
<?
if($gem){
mysql_query(\"update BRUGERSYS set navn = \'$navn\' url = \'$url\' beskrivelse = \'$beskrivelse\' where brugernavn = \'$brugernavn\'\");
echo \"dine oplysninger er nu blevet ændret\";
}
?>

<?
$query = mysql_query(\"select * from BRUGERSYS where brugernavn = \'$brugernavn\'\");
$row = mysql_fetch_array($query);
?>

<form action=\"<? echo $PHP_SELF; ?>\" method=\"post\">
navn: <br>
<input type=\"text\" name=\"url\" value=\"<? echo $row[brugernavn]; ?>\">
url: <br>
<input type=\"text\" name=\"navn\" value=\"<? echo $row[navn]; ?>\">
beskrivelse: <br>
<textarea name=\"beskrivelse\"><? echo $row[beskrivelse] ?></textarea>
<br>
<input type=\"submit\" name=\"gem\" value=\"save\">
</form>
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. maj 2001 - 15:37 #7
fejl:
<textarea name=\"beskrivelse\"><? echo $row[beskrivelse] ?></textarea>
til:
<textarea name=\"beskrivelse\"><? echo $row[beskrivelse]; ?></textarea>
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
11. maj 2001 - 15:41 #8
ahhhh thats more like it... jeg er lige ved og færdig gøre mit system såååå vender tilbage omlidt :)
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
11. maj 2001 - 15:42 #9
jeg kommer tilbage senere ...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. maj 2001 - 15:45 #10
okey du :)
det er lidt svært når du ikke fortælller hvad rækker i din mysql hedder, eller hvad du vil have rettet, eller hvad din tabel hedder.
så må du jo selv tilpasse  det :_)
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
11. maj 2001 - 15:51 #11
har du icq ? .. hvis du har... vil du lige give lidt råd derover ? ... :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. maj 2001 - 15:52 #12
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
11. maj 2001 - 15:54 #13
sååå er du addet :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. maj 2001 - 16:18 #14
Tag lige og få syntaksen rigtig

update BRUGERSYS set navn = \'$navn\', url = \'$url\', beskrivelse = \'$beskrivelse\' where brugernavn = \'$brugernavn\'
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. maj 2001 - 16:22 #15
thats right :-=))
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
14. maj 2001 - 01:09 #16
bliver lige lukket da det ikke er til noget nytte... men kommer skam op igen senere ... *S*