Avatar billede xfiles Nybegynder
07. juli 2006 - 08:59 Der er 4 kommentarer

hvorledes opretter man en forspørgelse via et SQL udtryk

Hej

Jeg har en tabel(thomas)hvor jeg gerne vil have slettet to eller flere karaktere (strengværdi)i en kolonne med feltnavnet Description. I denne er der angivet nogle bogstaver foran det som der egentligt skulle stå f.eks står der PCJai 850. Jeg vil meget gerne have hvis i kan hjælpe mig med at lave en SQL statement der går ind i tabellen Thomas i feltet description og derved fjerner alle de poster der har PC stående foran det rigtige således at der kun står JAI 850.

mvh. Xfiles
Avatar billede xfiles Nybegynder
07. juli 2006 - 09:00 #1
jeg arbejder i Access 2003
Avatar billede xfiles Nybegynder
07. juli 2006 - 09:00 #2
Håber i kan hjælpe mig hurtigst muligt
Avatar billede fennec Nybegynder
07. juli 2006 - 09:17 #3
update thomas set Description = replace(Description,'PCJai', 'Jai')

Evt bare:
update thomas set Description = replace(Description,'PC', '')
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
07. juli 2006 - 09:20 #4
Vil du have SLETTET de poster hvor Description starter med 'PC'?

DELETE FROM Thomas WHERE Description LIKE 'PC*'

Hvad har det at gøre med at oprette forespørgsler via SQL?