Avatar billede fredie89 Nybegynder
06. juli 2006 - 16:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dato og tid

Jeg har dette script:

<!--
function time() {
var now = new Date();
yea = now.getYear(); mon = now.getMonth()+1; day = now.getDate();
hou = now.getHours(); min = now.getMinutes(); sec = now.getSeconds();
document.form1.clock.value= day +"-"+ mon +"-"+ yea +""+" "+ hou +":"+ min +":"+ sec; setTimeout('time()',1001);
}
//-->

Som f.eks. giver dette output: 6-7-2006 16:5:30 (skifter hele tiden). Jeg er helt tilfreds med det bortset fra at jeg gerne ville have det sådan her: 06-07-2006 16:05:30. Altså at der kom et 0 foran de steder hvor der mangler et cifer. Er der nogen der ved hvordan man gør det?

På forhånd mange tak!
Avatar billede nielle Nybegynder
06. juli 2006 - 18:08 #1
Måske sådan?

function time()
{
    var now = new Date();
    yea = now.getYear(); mon = now.getMonth()+1; day = now.getDate();
    hou = now.getHours(); min = now.getMinutes(); sec = now.getSeconds();
    document.form1.clock.value = lz(day) + "-" + lz(mon) + "-" + yea + " " + lz(hou) + ":" + lz(min) + ":" + lz(sec);
    setTimeout('time()', 1001);
}

function lz(ciffer)
{
    return (ciffer<=9) ? "0"+ciffer : ciffer;
}
Avatar billede fredie89 Nybegynder
06. juli 2006 - 19:38 #2
Jeg fandt ud af det på et andet forum, men fordi du nåede at svare skal du nok få points Nielle, smid et svar. Her er resultatet på mit eget:

<!--
function time() {
var now = new Date();
yea = now.getYear(); mon = now.getMonth()+1; day = now.getDate();
hou = now.getHours(); min = now.getMinutes(); sec = now.getSeconds();
if (day<10) {f1='0'} else { f1='' }
if (mon<10) {f2='-0'} else { f2='-' }
if (hou<10) {f4='0'} else { f4='' }
if (min<10) {f5=':0'} else { f5=':' }
if (sec<10) {f6=':0'} else { f6=':' }
document.form1.clock.value= f1+ day +f2+ mon +"-"+ yea +""+" "+ hou +f5+ min +f6+ sec; setTimeout('time()',1001);
}
//-->
Avatar billede nielle Nybegynder
06. juli 2006 - 19:41 #3
Den virker selvfølgelig også, men jeg har bare valgt at flytte det ud i funktionen lz (for "Leading Zero") i stedet for at lave hvert tjek lokalt.

... og et svar :^=
Avatar billede fredie89 Nybegynder
06. juli 2006 - 19:56 #4
Ja det er helt sikkert smartere :D .. Men det andet lavede jeg selv med hjælp, så det beholder jeg .. Tak ..
Avatar billede nielle Nybegynder
06. juli 2006 - 20:05 #5
Det er jo også heldigvis din egen kode :^)