Avatar billede blaster2055 Nybegynder
06. juli 2006 - 11:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skabelon typografi beskrivelse som fil

--------------------------------
Version: Word 2000 på Windows XP
Dokument Type: Skabelon
--------------------------------
Hej Eksperter

I menu'en formater -> typografi er der en beskrivelse i nedre højre hjørne af "Typografi" vinduet med skrifttype osv. Er der nogen mulighed for jeg kan få det ud som en fil? Ligger de data tilgængeligt et sted henne ??

Mvh
Avatar billede supertekst Ekspert
08. juli 2006 - 16:19 #1
Hvad er formålet? - typografierne ligger samlingen "Styles"
Typografi kan kopieres fra et dok til et andet - i givet fald kan de enkelte indstillinger lagres i en tekstfil via VBA.
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
08. juli 2006 - 17:49 #2
Formålet er dokumentation. Jeg har fået opgaven af en kollega,  som gerne vil have alt dokumenteret i fra sin skabelon fil. Hvilke typografier, macro'er osv. der er brugt i skabelonen. De må ligge et sted, de følger jo filen.
Avatar billede supertekst Ekspert
09. juli 2006 - 12:23 #3
Her er 3 Sub's som du evt. kan kombinere (Udarbejdet i Word 2003) - men håber 2000 kan anvende koden:

Sub typoFile3()              'Vis lokale typografier
Rem genløb documentets typografier
    For t = 1 To ActiveDocument.Styles.Count
        With ActiveDocument
Rem test om typografien er indbygget - hvis nej - lokal typografi
            If .Styles(t).BuiltIn = False Then
Rem Vis det lokale navn + beskrivelsen
                With .Styles(t)
                    MsgBox (.NameLocal + " " + .Description)
                End With
            End If
        End With
    Next t
End Sub

Sub typoFile2()              'Vis alle afsnitstypografier
    For t = 1 To ActiveDocument.Styles.Count
        If ActiveDocument.Styles(t).Type = wdStyleTypeParagraph Then
            navn = ActiveDocument.Styles(t).NameLocal
            MsgBox (navn)
        End If
    Next t

End Sub
Sub typoFile1()              'Viser en bestemt beskrivelse og gemmer i file
Dim typo As Style, typoBeskrivelse As String
    Set typo = ActiveDocument.Styles("Overskrift 1")
    x = typo.Description            'beskrivelse af alle detailler
    MsgBox (x)

    typoBeskrivelse = typo.Description
    Open "d:\eksperten\Typobeskrivelse.txt" For Output As #1
        Write #1, typoBeskrivelse
    Close #1
End Sub
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
10. juli 2006 - 08:24 #4
Takker for svaret, det kan bruges :-)