Avatar billede josefine14 Nybegynder
06. juli 2006 - 00:01 Der er 1 løsning

NoAutoUpdate problemer

Heza.

Jeg har lige en lille kode her:

Imports Microsoft.Win32
Public Class Form1
    Private Const Key As Integer = &H2003F
    Private Const HKEY_LOCAL_MACHINE As Integer = -2147483647
    Private Const Enable As Short = 0
    Private Const Disable As Short = 1
    Private Declare Function RegOpenKeyEx Lib "advapi32" Alias "RegOpenKeyExA" (ByVal hKey As Integer, ByVal lpSubKey As String, ByVal ulOptions As Integer, ByVal samDesired As Integer, ByRef phkResult As Integer) As Integer
    Private Declare Function RegSetValueEx Lib "advapi32.dll" Alias "RegSetValueExA" (ByVal hKey As Integer, ByVal lpValueName As String, ByVal Reserved As Integer, ByVal dwType As Integer, ByRef lpData As Integer, ByVal cbData As Integer) As Integer
    Private Declare Function RegCloseKey Lib "advapi32" (ByVal hKey As Integer) As Integer
    Public Function SetKey(ByRef Data As Short)
        Dim Value, OpenKey, hKey As Integer
        OpenKey = RegOpenKeyEx(HKEY_LOCAL_MACHINE, "SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU", 0, Key, hKey)
        Value = RegSetValueEx(hKey, "NoAutoUpdate", 0, 4, CInt(Data), 4)
        Value = RegCloseKey(hKey)
        End
    End Function
    Public Function EnableTask()
        'Dim Req
        'Req = MessageBox.Show("Do You Want Enable Task Manager?", "Enable Task Manager", MessageBoxButtons.YesNo)
        'If Req = vbYes Then
        Call SetKey(Enable)
        'Else
        'End If
        End
    End Function

    Public Function NoAutoUpdate()
        'Dim Req
        'Req = MessageBox.Show("Do You Want Disable Task Manager?", "Disable Task Manager", MessageBoxButtons.YesNo)
        'If Req = vbYes Then
        Call SetKey(Disable)
        'Else
        'End If
        End
    End Function
End Class

Jeg kan ikke få det helt til at du fordi før var det lavet til at gå under

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

Nu har jeg så sat den til at skal gå under

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU

og det vil den bare ikke skrive noget der inde. Den kommer ikke med nogen fejl overhovet. Er der nogen der kan hjælp med det?

;=)
Avatar billede josefine14 Nybegynder
06. juli 2006 - 23:07 #1
Tråden er lukket.

Skulle lavet det her om

Private Const HKEY_CURRENT_USER As Integer = -2147483647

til

Private Const HKEY_LOCAL_MACHINE = &H80000002